Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om op eenvoudige wijze een espresso machine te maken van een koffiepadapparaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Heel simpel, je zet het apparaat tijdens het schenken eerder uit, hoe eerder hoe sterker de koffie.

De reden dat koffiepad koffie soms zo bitter kan smaken komt doordat er teveel uit het padje wordt geperst, zodat de zuinige Hollander voor een deel niet alleen koffiedik aan het kijken, maar ook aan het drinken is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet op eenvoudige wijze. Espresso wordt onder hoge druk gezet, koffie uit een koffiepadapparaat niet. Je zult er dus voor moeten zorgen dat de druk hoog genoeg is en dat de behuizing daar tegen kan.

Toegevoegd na 39 minuten:
Als je gewoon sterkere koffie wilt, kun je ook de speciale koffiepadhouder van Senseo gerbuiken, in cominatie met de speciale Espresso-pads:
http://www.de.nl/OnzeProducten/Senseo%20basisvarianten/Pages/SenseoEspresso.aspx
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
Het blijft behelpen (qua smaak), maar de simpele manier is om er een espressopadhouder bij te kopen en daar espressopads in te gebruiken. Dit ervan uitgaande dat je padapparaat een Senseo is.

En dan inderdaad even opletten of je Senseo niet te lang doorschenkt. Als je er niet zo één hebt waar je vooraf de hoeveelheid kunt bepalen, moet je er gewoon naast blijven staan en het hele apparaat uitzetten als je kopje vol is.

Persoonlijk denk ik dat ik weer gewoon een espressokannetje voor op het fornuis koop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte espresso lukt niet, maar het komt dicht in de buurt:
ik doe dan 2 pads in de houder en dan druk ik op 1 kopje. Lekkere sterke 'bijna-espresso' krijg je dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding