Wanneer werd voor het eerst taart gegeten?

Ik zoek info over de geschiedenis van taarten; Aten ze in de oudheid bijvoorbeeld al taart? Romeinen, Grieken, Egypte, of nog eerder? Wat is de eerste (bekende) taart?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Uit de Romeinse tijd zijn er al recepten bekend voor taart. Deze notentaart, bijvoorbeeld, met honing, wijn en vette schapenmelk:

Patina versatilis vice dulcis: nucleos pineos, nuces fractas et purgatas, attorrebis eas, teres cum melle, pipere, liquamine, lacte, ovis, modico mero et oleo, versas in discum.

Een Engelse vertaling van dit recept staat op onderstaande website.

In het kookboek van Apicius staat een recept voor gebak met honing.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is bekend dat ze al heel vroeg ronde broden en koeken bakten. Aangezien er vruchten in overvloed waren is het aannemelijk dat ze die koeken belegden met vruchten. Eigenlijk was dat dus een taart.