Is mijn kipschnitzel bedorven?

Ik heb hier een net gebakken kip schnitzel voor me liggen maar durf hem niet op te eten toen ik zag dat de verloopdatum eergisteren was. ik heb hem afgelopen donderdag gekocht, en hij is toen een paar uur buiten de koelkast geweest (zo'n 6 uur) en toen heb ik hem direct in de vriezer gelegd.
Kan ik deze kipschnitzel eten?
Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tot twee dagen na uiterste verkoopdatum mag geen probleem zijn. Indien goed doorbakken al helemaal niet. Eet smakelijk.

Met vlees zou ik dat risico niet nemen, vooral niet als hij zo lang buiten de koelkast is geweest. Beter kun je een nieuw stuk vlees kopen.

Bij een stuk vlees kunnen er twee dingen gebeuren. Ten eerste kunnen er bacterien op de buitenkant zitten. Die dood je door de buitenkant te bakken. Ten tweede gaat het vlees dood. Dat ruik je als je het bakt. Als het goed ruikt is het dus te eten. Bij gehakt is het anders, omdat er door het malen eventueeel ook bacterien binnen in zitten. Dat moet je wel goed doorbakken.

Geloof me, gewoon eten, ik heb pas ook schnitzel gegeten die 8 uur uit de koelkast was, omdat mijn dochter hem vergeten was erin te leggen, daarna heb ik hem in de vriezer gelegd, voor 5 dagen, dadelijk ga ik hem bakken, dus die van jou moet nog goed zijn.

Bij kip moet je het niet niet doen als het ernstig is kun je er heel ziek van worden dus ik raad het je aan niet te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100