Hoe kan ik soezen vullen zonder spuitzak?

hoe moet je soezen vulen zonder een spuitzak

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
4.5K

Antwoorden (2)

Met een papieren boterhamzakje, waar je eerst schuin een klein hoekje hebt afgeknipt.

Toegevoegd na 14 minuten:
Of, als je in de buurt van een snackbar woont: vraag een ongebruikte frietzak. Daar knip je dan een klein puntje onderaan af.

Toegevoegd na 16 minuten:
Maar je kunt er ook zelf een maken van bakpapier, zie http://hobby.blogo.nl/files/2010/11/hoe-puntzak-frietzak-maken-stap-voor-stap.jpg
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+
mooie creatieve oplossingen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik neem altijd gewoon een grot diepvrieszak ; werkt ook prima.
Amadea
7 jaar geleden
Wat bedoel je met 'grot'?
amc
7 jaar geleden
Dit werkt goed als je bijv. chocolade op moet spuiten. Het lijkt mij echter vrij lastig om op deze manier soesjes te vullen. Het puntje moet je namelijk in het gaatje in het soesje duwen en dit wordt erg zacht. Het gaatje zit meestal in de bodem en bij een groter gaatje lekt de vulling dan weer. Het zal alleen misschien bij grote soezen lukken die je dan van opzij/boven in moet knippen. Heb je een paar soezen om te vullen, dan is een boterhamzakje wel erg klein.
Grote soezen kan je net zo goed horizontaal doormidden snijden en er dan de vulling oplepelen. De structuur van de soes is sowieso luchtig en van binnen vrijwel uitgehold.
Je zet er dan de bovenkant net als bij een broodje, als kapje bovenop.
Ook kan je de soes niet helemaal rondom opensnijden. Dit ziet er vooral bij de kleine soesjes beter uit. Snijd ze maar voor een deel open, zodat je lepeltje met vulling erdoor past en vul hem dan zo op. Als je hem dan sluit, zal hij door de vulling weer dichtplakken.
amc