Is mijn kipschnitzel bedorven?

Ik heb hier een net gebakken kip schnitzel voor me liggen maar durf hem niet op te eten toen ik zag dat de verloopdatum eergisteren was. ik heb hem afgelopen donderdag gekocht, en hij is toen een paar uur buiten de koelkast geweest (zo'n 6 uur) en toen heb ik hem direct in de vriezer gelegd.
Kan ik deze kipschnitzel eten?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij kip moet je het niet niet doen als het ernstig is kun je er heel ziek van worden dus ik raad het je aan niet te doen.

Het beste antwoord

Tot twee dagen na uiterste verkoopdatum mag geen probleem zijn. Indien goed doorbakken al helemaal niet. Eet smakelijk.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt, dat "TENMINSTE houdbaar tot" staat er niet voor niets op.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja dat staat erop omdat de producent van het product tot die datum garandeert dat het product goed is. Dat betekent niet meteen dat het product na die datum verrot is. Als iets houdbaar is tot 19-06-2014 (vandaag dus) zou het dan om 1 minuut over 12 vannacht meteen verrot zijn? Ik maak me echter meer zorgen om die 6 uur buiten de koeling.
Ik zou zelf gewoon kijken, ruiken, proeven. En dan beslissen of het opgegeten word.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt, heb er inderdaad geen problemen van gehad :)

Andere antwoorden (3)

Met vlees zou ik dat risico niet nemen, vooral niet als hij zo lang buiten de koelkast is geweest.
Beter kun je een nieuw stuk vlees kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is wel het beste om het zekere voor het onzekere te nemen, maar het zou zo zonde zijn om het weg te doen...het ruikt nog goed, kan ik daarop vertrouwen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, bij vlees kun je niet op geur vertrouwen.
flyingcrow
9 jaar geleden
Als je het goed doorbakt dood je de bacterien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
‘Te gebruiken tot’ staat op producten die snel bederven, zoals verse (rauwe) vis en vers (rauw) vlees. De TGT-datum geeft aan dat het product tot de vermelde datum veilig te gebruiken is, daarna kunnen er risico’s voor de gezondheid optreden. Dat komt omdat bij verse vis en vers vlees bacteriën snel kunnen groeien. Is het over de datum, geopend of ongeopend, gooi het dan weg. http://www.voedingscentrum.nl/nl/nieuws/twijfel-over-de-houdbaarheidsdatum.aspx
Bij een stuk vlees kunnen er twee dingen gebeuren.
Ten eerste kunnen er bacterien op de buitenkant zitten. Die dood je door de buitenkant te bakken.
Ten tweede gaat het vlees dood. Dat ruik je als je het bakt.
Als het goed ruikt is het dus te eten.
Bij gehakt is het anders, omdat er door het malen eventueeel ook bacterien binnen in zitten. Dat moet je wel goed doorbakken.
Reddie
9 jaar geleden
Geloof me, gewoon eten, ik heb pas ook schnitzel gegeten die 8 uur uit de koelkast was, omdat mijn dochter hem vergeten was erin te leggen, daarna heb ik hem in de vriezer gelegd, voor 5 dagen, dadelijk ga ik hem bakken, dus die van jou moet nog goed zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
flyingcrow
9 jaar geleden
Doorbakken! Er wordt al zoveel eten weggegooid,Als het echt bedorven is moet het natuurlijk weg.