Sinds ik gezonder eet heb ik vaak hoofdpijn na een avondje stappen, kan dit te maken hebben met deze gezondere levensstijl?

Sinds kort heb ik besloten meer water te drinken en gezonder te eten. Dit lukt aardig maar wat mij nu opvalt is als ik de dag daarvoor 4 biertjes consumeer dat ik de volgende lichte hoofdpijn heb.
Dit had ik vroeger niet toen ik "minder" gezond leefde?
Is dit mogelijk dat ik sneller uitdroog ondanks ik meer water opneem?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bier is inderdaad niet dorstlessend en vergoot dorst. Probeer na het stappen thuis 2 glazen water te nuttigen er komt dan meer zuurstof in je bloed en dit verhelpt waarschijnlijk de hoofdpijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit komt waarschijnlijk omdat je elke avond vroeg en in een vast ritme slaapt en opstaat.
Als je dan ineens weer heel laat gaat slapen en veel drinkt veroorzaakt dat waarschijnlijk hoofdpijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten eerste heeft alcohol een dehydraterend effect. De aanmaak van antidiuretisch hormoon wordt tegengewerkt, waardoor de productie van urine toeneemt. Daardoor raakt het lichaam uitgedroogd, wat typische verschijnselen als hoofdpijn (door verlaagde vloeistofdruk in de hersenen), droge mond en lethargie tot gevolg heeft, de zogenaamde nadorst.
Daarom wordt steeds aangeraden veel water te drinken na consumptie van alcohol.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kater_(alcohol)

Ikzelf kan geen verband leggen met gezonde of ongezonde voeding.
Wat ik niet weet is dat je hetzelfde bier drinkt als vroeger, sommige soorten bevatten stoffen die hoofdpijn in de hand werken.