Wat kun je als best als ontbijt nemen als je wilt afvallen?

Bijv. yoghurt (met suiker of siroop?), een (half) volkorenboterham (met heel weinig boter en vruchtenhagelslag/jam) of combinatie van beide? (Voorbeeld: 1 boterham en een half schaaltje yoghurt of 2 boterhammen of 1 vol schaaltje yoghurt) En wat zijn goede tussendoortjes wat heel weinig calorieen bevatten? Wat is een goed dieet en wat houdt een eiwitdieet in?
Weet iemand nog andere tips om snel af te vallen (zonder meer aan sport te gaan doen) of goede afslanktabletten die heel goed werken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Hey,

Ik heb 6 weken geleden mijn voeding omgezet, ik at voorheen alleen als ik honger had, buiten ontbijt wat altijd bestond uit hetzelfde.
Nu eet ik elke 2 uur een kleine portie, 7x per dag.
Het beste is om elke keer dat je eet niet hetzelfde op hetzelfde tijdstip te eten, veel variatie, ook met ontbijt.
De ene dag begin ik met fruit de andere dag met brood en gebakken ei of muesli.
Ik ben 8 kilo kwijt in 6 weken, gaat niet erg snel maar wel effectief.
Als je meer wilt weten hoe dit voedingspatroon uitziet, laat het weten in een reactie dan leg ik het je helemaal uit.

Gr en veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey,
Ik eet op een dag
1 bruine boterham met beleg
1 portie fruit
1x melk of yoghurt met muesli ( elke variatie mogelijk)
1x yoghurt met fruit
1 smoothie
1 portie vlees, groente, aardappels(rijst,pasta,aardappels,brood) zo min mogenlijk na 15.00 uur)
1x salade, gemengde sla met oliedressing en bijv. gerookte zalm of tonijn, voor 15.00 uur met bruin brood.
1x mueslireep
1x yogurtdrink ( 200ml)
2 gebakken eieren met bruin brood Ik eet een variatie van 7 maaltijden van bovenstaande, bereid alles zelf om verborgen suikers te vermijden.
Zeker 2 liter drinken, geen alcohol, geen fris, geen suikerhoudende dranken. Nog vragen, laat maar weten,
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey,
Eieren eet ik maximaal 1x per week, hoeveel calorieen dat zijn weet ik niet, ik tel geen calorieen. Ik vervang dan een warme maaltijd door een boerenomelet.
Sporten doe ik op dit moment niet.
Ik combineer yoghurt met fruit of muesli, gewoon omdat ik het zo lekkerder vind. Fruit als tussendoortje en verder yoghurt houdt je niet lang vol, je gaat je na een dag of 3 slap voelen. Ik voel me prima, voel me niet slap, heb geen honger, val toch langzaam af, Succes verder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey,
Een boerenomelet maak je door eerst uien paprika champignons of andere roerbakgroente bakt en daar 2 geklopte eieren met een scheutje koffiemelk overheen doet en even laten gaar bakken aan 2 kanten. Ik neem aan dat je bedoelt het dieet door veel vaker te eten, klopt het dat je minder trek hebt omdat je 2 uur vantevoren ook hebt gegeten.
Bij mij zijn de porties ook verkleind en heb toch geen hongergevoel. Succes verder

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen : goed en stevig, zodat je de rest van de dag (ochtend) niet scheurt van de honger zodat je gaat snoepen. Twee boterhammen met niet te vet (en niet te zoet) beleg is prima, en volkorenbrood vult het best.
Yoghurt met fruit en muesli is ook prima, als je de suiker probeert weg te laten. Je kunt zelfs ontbijten met alleen maar fruit, maar om daar lang op te teren moet het wel meer zijn dan één vruchtje.

Tussendoortjes zijn kleine hapjes die niet alleen uit snoep bestaan. Nog een broodje of cracker dus, fruit, zuivel en rauwkost.

Een goed dieet is een dieet dat alle voedingsstoffen bevat, maar weinig (verzadigd)vet en (snelle) koolhydraten. Ongeveer de helft moet groente/fruit zijn, ongeveer 80 % plantaardig. Een eiwitdieet is een dieet waaruit zo veel mogelijk koolhydraten geschrapt zijn. Klinkt aanlokkelijk, maar in de praktijk is het vaak te zout, te vet en slecht voor je nieren. Geen speelgoed dus.

Snel afvallen werkt niet ; afvallen gaat ongeveer net zo snel als aankomen : langzaam en bijna ongemerkt. Maar dat werkt het best. Je kunt het versnellen door te gaan bewegen (dat hoeft geen sport te zijn, als je maar met die luie reet van stoel komt om te gaan lopen, fietsen, werken, wandelen, whatever).

Pillen om af te vallen bestaan niet. Als die er waren, kregen we ze wel gratis van het ziekenfonds. Elk pondje gaat, helaas door het mondje.

Als je echt geen idee hebt van voeding en voedingswaarde van producten, kun je je het beste -al is het maar voor ene paar sessies - laten doorverwijzen naar een diëtiste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwark met lijnzaad of cocosrasp. eiwitten zorgen dat je niet gauw trek krijgt. Ook een broodje met eieren of kipfilet zorgen ervoor dat je niet veel trek krijgt. Ze bevatten wel wat meer vet,maar juist vet en eiwitten zorgen dat je minder trek krijgt en makkelijker afvalt. Laat de suiker weg in je ontbijt. Kies liever voor fruit zoals aardbeien of frambozen. Lekker met kwark.
Je kunt ook koolhydraat arm brood eten of crackers die bevatten ook minder koolhydraten.

Van suiker ga je vaak meer trek krijgen omdat ie je bloedsuiker omhoog laat gaan en dalen. Daardoor krijg je trek. Als je een tijdje geen suiker neemt krijg je steeds minder behoefte aan suiker.

Je hebt verschillende eiwitdieeten. Eentje zoals Dr Frank. Bij zijn dieet eet je veel eiwitten ongeveer 100 gram en minder koolhydraten (zijn suikers) en vet. Helaas eet je vaak maar 1200 calorieën en dat is niet veel te weinig of je moet 60kg wegen.
je hebt minstens 20 calorieën per kg nodig. Dus weeg je 100 kg dan mag je dus 2000 calorieën per dag eten om af te vallen.

Je hebt ook zakjes zoals cambridge. Maar ook daar krijg je veel te weinig binnen. Rond 800 calorieën. Je krijgt veel te weinig brandstof binnen.

Ook pillen zijn slecht voor je. Begin er niet aan. Ze zorgen er voor dat je stofwisseling om zeep wordt geholpen.

Zie je stofwisseling als een vuurtje. Gooi je veel te veel hout erop dat gaat het vuur sneller uit,doe je er te weinig hout op ook. Doe je om de zoveel tijd een blokje erop dan blijft je vuurtje langer branden. Daarom is het belangrijk dat je om de 2 a 3 uur iets gaat eten. Zo blijft je stofwisseling in tact

Zorg dat je elke keer wat eiwitten eet bij je maaltijd,zo zorg je dat je geen verkeerder dingen gaat eten.