Kan ik na 4 dagen crashdieeten 1500kcal per dag eten?

Ik heb 4 dagen een dieet geprobeerd (uit nieuwsgierigheid van de effecten) waarvan ik concludeer dat het gewoon een crashdieet is. Nu wil ik weer 1500kcal gaan eten zoals gewoonlijk, kom ik nu dan ineens veel aan? Ik ben 3kg kwijt maar dat zal voornamelijk vocht en spieren zijn. Wat raden jullie aan?

En JA ik ben me bewust van de effecten op je gezondheid bij crashdieeten, dat hoeft niemand me meer te vertellen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoeveel at je de afgelopen 4 dagen dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt er ook aan wat je eet.
http://energiekevrouwenacademie.nl/insuline-het-hormoon-dat-je-vet-stevig-vasthoudt/
Ritsuka
9 jaar geleden
Jackd, op die site verwijzen ze naar een onderzoek met 1500 kcal aan koolhydraten, eiwitten of vetten. Heb je een link naar dat ondezoek? Hoe hebben ze dit onderzocht en hebben ze de mensen echt 100% eiwitten, 100% vetten en 100% koolhydraten gegeven? Was het een studie waarbij ze geruime tijd in een lab zaten dat ze precies konden zien wat ze binnenkregen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk niet 100%, er staat dan ook: voornamelijk vetten.
(afhankelijk van definitie is voornamelijk vanaf 51%.) Extreme diëten zijn niet aan te raden voor iemand die (bijna) een eetstoornis heeft.
Calorieën tellen trouwens ook niet, wekelijks op de weegschaal ook niet. even een paar studies op een rijtje:
http://authoritynutrition.com/23-studies-on-low-carb-and-low-fat-diets/
laatste stukje:
These studies are scientific evidence, as good as it gets, that low-carb is much more effective than the low-fat diet that is still being recommended all over the world.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dieeten is maar een tijdelijke oplossing. Indien je op gewicht wilt blijven moet je naast heel gezond eten ook veel bewegen.Lifestyle veranderen. Gegarandeerd BLIJVEND resultaat....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee een Inkie, ook daarom ook geen calorieën tellen.
In heb dan ook geen high-fat dieet, maar een high-fat voedingspatroon.

Antwoorden (1)

In 4 dagen tijd ben je nog geen spieren kwijtgeraakt hoor. Het is gewoon vocht en omdat je minder hebt gegeten minder darminhoud.
Als je weer gaat eten zoals normaal, waarbij je op een goed gewicht blijft, dan is er de kans dat je eerst wat verder omhoog schiet, 5-6 kilo erbij.
Maar dit is dus weer vocht dat erbij komt, en dat gaat zo weer weg.
En een schommeling van 2-3 kilo heb je altijd, afhankelijk van waar je zit in je cyclus.

Toegevoegd na 30 seconden:
Goed dat je er zo snel weer mee gestopt bent en weer gezond bent gaan eten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar gezien je vorige vraag waarbij je vermoed dat je een eetstoornis hebt, vraag ik mij af of je wel zo gezond bezig bent.
Heb je hier al eens hulp bij gezocht?
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb je een PB gestuurd!