Sinaasappels die slecht te pellen zijn, veel pitten hebben of aan de zure kant zijn, worden verkocht als perssinaasappel in plaats van als handsinaasappel.
Soms bepaalt ook het land van herkomst het verschil.
Handsinaasappels komen gewoonlijk uit Europa en perssinaasappels uit Brazilië.
Maar in principe maakt de verkoper of in de supermarkt de kleur van het netje (rood voor handsinaasappels en groen voor perssinaasappels) de sinaasappel tot een hand- of een perssinaasappel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De een is beter te persen en de ander is beter te schillen met de hand... Meer verschil is er niet...

Toegevoegd na 1 minuut:
En de handsinaasappel is wat duurder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sap opbrengst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vruchtvlees in de handsinaasappel is veel zachter dan die van de perssinaasappel. De handsinasappel kan je ook persen, maar de perssinaasappel is niet smakelijk om te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had hier van de week ook een net vol met perssinaasappelen,en het valt me op dat er ook enorm veel pitten inzitten.
Maar ook veel meer sap dan gewone sinaasappelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een handsinaasappel heeft ook veel meer suikers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is bijna geen verschil. Elke sinaasappel kun je persen.
De wat minder mooi ogende wordt vaak verkocht onder de naam perssinaasappel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het groene netje!