Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand al ervaring met Vitamin Water? ik heb gehoord dat er luizen in zijn verwerkt, is dat waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
849

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik nuttig regelmatig een flesje Vitamin Water en ik vind het lekker spul. Sterker nog, ik heb nu zo'n flesje (mango/guave) voor me staan.
Ik zie nergens op de ingredientenlijst het woord luis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als er E-120 op staat. (karmijnzuur)
Dat is kleurstof gemaakt van de schildluis.
Dit wordt gebruikt in verschillende producten als lippenstift, campari e.d.
Dat is ook precies de reden waarom Joodse mensen geen rode M&M's mogen eten. Is niet koosjer.

Toegevoegd na 50 seconden:
in cosmetica heeft het 't volgende nummer: CI 75470
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou heel goed kunnen, in Afrika zijn grote cactusboerderijen waar deze luis gekweekt wordt om er kleurstof van te maken, wordt ook gebruikt om jou Fristi en Yogho mooi roze te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ik ga echt geen fristi meer drinken!
Kimath
13 jaar geleden
Als je eens weet wat er allemaal in allerlei producten zit, wil je niks meer eten. Weet je dat ze voor het maken van kaas stremsel gebruiken? Stremsel is een oplossing die spijsverteringsenzymen bevat, afkomstig uit de lebmaag van kalveren. Het is een bijproduct van de kalverslachterij. Daarom dat er een vegetarische kaas is, daar gebruiken ze iets anders in plaats van stremsel. Ik heb een opleiding laboratoriumtechniek microbiologie gedaan, het eerste jaar schrik je ook van wat er allemaal op je handen en in je eten zit :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me er maar niet te druk om maken, je wil echt niet weten wat er achter al die E nummers schuilgaat.
Je kunt waarschijnlijk helemaal niks meer eten en drinken als je jezelf daar allemaal zorgen om moet gaan maken....
Kimath
13 jaar geleden
Precies, als het echt iets slechts zou zijn, zou het allang van de markt gehaald worden.
Annswers
13 jaar geleden
@ Kimath; zoals sigaretten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Annswers, haha, goed punt! Sigaretten hebben een uitzonderingspositie omdat er gewoon veel geld door de overheid aan verdiend wordt.
Kimath
13 jaar geleden
Ik had het over voeding, sigaretten eet je niet op :P
dat van die luizen weet ik niet ik weet alleen wel dat het een ongezond drankje is tegenovergesteld van wat de fabrikant beweerd ze zijn laatst door radar hellemaal door de mangel gehaald
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding