Is 1,5L aloe vera drink per dag ongezond?

Ik drink elke dag(minimaal 5 dagen per week) een anderhalve liter fles aloevera drink, kan dit net als bij cola of andere frisdrank schadelijk zijn op lange termijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
2.1K

Antwoorden (1)

Alles waar te voor staat is per definitie niet goed. Behalve tevreden en soms tegelijk. Het zou dan ook gezonder zijn om anderhalve liter water te drinken. Aloe vera in (fris)dranken bevatten relatief lage doseringen stoffen die eventueel schade kunnen doen en zal dus geen direct gevaar opleveren. Het gaat meer om smaakmakers en popolariteid . Maar studies naar mensen die dagelijks over doseren zijn schaars Aloe bevat een stof die het cholestrol ondersteund maar alles kent zijn limiet.

Een mens heeft een gebalanceerd dieet nodig. Voedingstoffen als vitamines die in de Aloe drank zitten hebben een aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en bevatten slecht enkele van die bouwstenen. Aanbevolen staat voor waar het lichaam baat bij heeft en dit heet daarom ook niet minimale hoeveelheid. Het gaat om wat we nodig hebben maar ook is het een lijn waar ver boven het lichaam dat ook niet aankan. Die gezonde aloe is dan in ene ongezond omdat het lichaam zeer veel kwijt is aan de verwerking en afvoer (waar mogelijk) van die.

Geen allergie, letten op cholestrol en uitbalanceren binnen het dieet en ik zie geen directe aanleiding waarom dit schadelijk zou zijn. Wel raad ik aan bij twijfel contact met de huisarts te nemen

eventuele alternatieve (zachte botanische) fris om af te wisselen bijvoorbeeld Ginko biloba of Amé.

Toegevoegd na 1 minuut:
en groene ijsthee

Toegevoegd na 17 uur:
Mogu; nata de coco

Liep net door de winkel en moest dit drankjetoch even vermelden dat als u de struktuur van Aloe drank prettig vindt is MOGU misschien een lekkere aanvulling. Deze bevat net als Aloe drank stukjes (in Mogu geval Nata de Coco) en is in zeer veel smaken te krijgen.
http://www.dames.nl/artikelen/2012/07/05/mogu-mogu-nata-de-coco-juicy-drink-mijn-favoriete-tropische-drankje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
...en tequila