Kleine pepertjes met weinig vruchtvlees kunt u binnenshuis op een warme plek drogen. U kunt er een sliertmaken en op hangen. Wanneer pepers meer vruchtvlees bevatten zijn ze moeilijker te drogen en kan er schimmel bij komen. Om dit te voorkomen kunt u ze opensnijden. In de zon drogen ze goed, maar ook de oven kan helpen. Leg de pepers (al dan niet opengesneden of in stukjes) in de oven op een schaal en laat ze drogen bij maximaal 90 graden Celsius. Na 6 tot 8 uur zijn ze droog. In de oven krijgen ze een iets donkerdere kleur dan wanneer u ze in de zon droogt. De chilipepers zijn droog wanneer ze niet meer buigen, Dan kun je ze in een blender malen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de pepers bevroren zijn moet je deze heel vlug laten drogen, anders gaan ze schimmelen. Een voedseldroger of de oven (met een houten lepel tussen de deur) is een perfecte oplossing.