wat kun je eten om lang geen honger te krijgen?

Ik doe mee met de ramadan, maar dan heb ik ook proefwerkweek.
Ik ben dan om 12 uur uit en wil dan wat gaan leren , en dan gaan slapen of tenminste rusten. Dan opstaan en de rest van de nacht opblijven. Maar wat kan ik eten om 4 uur s nachts om tot 12 uur geen honger gevoel te krijgen, en ook graag iets voor de concentratie.

Ik wilde zowieso een groene smoothie met spinazie en fruit drinken, en ook een handje vol amandelen eten. Is dit goed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Iedere dag spinazie eten is niet verstandig: je kan dan te veel nitraat binnenkrijgen dat je lichaam kan omzetten in nitriet. Er wordt gezegd dat te veel nitriet in je lichaam kankerverwekkend kan zijn. Iedere dag een andere smoothie, met steeds verschillende groenten, is zodoende verstandiger. Eiwitten (kwark, eitje, hüttenkase, rookvlees, etc.) en complexe koolhydraten (bruine/zwarte rijst, speltbrood en -pasta, zoete aardappels, etc.) onderdrukken voor langere tijd het hongergevoel. V.w.b. de concentratie: die amandelen zijn prima. Hierin zitten omega 3 vetzuren en deze zijn goed voor de concentratie. Andere bronnen van omega 3 vetzuur: noten, vette vis, chiazaad (>> kan prima door die smoothie!). Daarnaast zou je nog Rhodiolatabletten kunnen slikken. Rhodiola neutraliseert de prikkelgeleiding naar de hersenen, ofwel: bij stress en hyperactiviteit maakt het je rustiger, zonder sufmakend effect, en bij vermoeidheid en neerslachtigheid pept het je je juist op. Doordat Rhodiola zowel stress als vermoeidheid aanpakt, kan je je gemakkelijker (beter) concentreren. Rhodiola wordt ook wel de natuurlijke Ritalin genoemd en is te koop bij servicedrogisten (DA, D.I.O, etc.) en vitaminewinkels.

Vezels vullen altijd goed omdat die zich volzuigen met water waardoor je een vol gevoel overhoudt. verder "Langzaam verterende voedingsmiddelen zijn voedingsmiddelen die granen en zaden zoals gerst, tarwe, haver, gierst, griesmeel, bonen, linzen, volkoren meel, zilvervliesrijst, enz. (de zogenaamde complexe koolhydraten) bevatten. " zie link

Bronnen:
http://www.noori-razvi.com/Ramadan_bestand...

Eiwitten verzadigen erg goed. Je lichaam moet veel tijd en energie investeren om eiwit te verwerken. Hierbij komt veel warmte vrij. Omdat die verwerking veel tijd kost, blijf je langer verzadigd. Noten zijn dus prima om te eten, net als bijvoorbeeld een ei. Vezels spelen ook een belangrijke rol, omdat ze zich in de darmen gedragen als een soort spons. Ze vullen zich met water, waardoor het volume in de darmen toeneemt. Daar komt bij dat vezels de doorgang van voedsel in de darmen vertragen. Dit zorgt voor een langer verzadigd gevoel. Vezels zitten veel in groenten, fruit en volkorenproducten.

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/thema-s/r...

wat ik zou adviseren is een boekje te bemachtigen van de weigthwatchers. de weightwatchers hebben immers een lijst met voedingsmiddelen met het "groene label". dat zijn voedingsmiddelen die niet alleen "mager" zijn maar vooral lang een verzadigingsgevoel geven. zoals havermout, noten, eieren, aardappelen enz.... Voor mensen die op hun gewicht letten is dit een pluspunt : andere (misschien magerder) etenswaren kunnen sneller voor een hongergevoel zorgen zodat ze geneigd zullen zijn voor tussendoortjes. Maar ook in jouw geval is trek hebben in tussendoortjes niet ideaal natuurlijk, dus het groene label is zeker een goede leiddraad. amandelen zijn noten, dus met amandelen zit je zeker goed, smoothie is minder verzadigend maar goed voor je vitamines (dat heb je natuurlijk ook nodig).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100