Bestaat er ook [schenk-]stroop zonder suiker maar met zoetstof zoals Stevia?

Voor op de pannenkoeken zoek ik stroop met Stevia zoetstof, niet met suiker.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor de reacties en het antwoord!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
bamibal
9 jaar geleden
Ik denk het niet. Stroop is vrijwel puur suiker. Er zijn wel zoetstoffen die dezelfde stroperige/harde eigenschappen hebben als suiker, zoals isomalt, maar daar krijg je de racerij van als je er veel van eet. Je zou wel andere stroop kunnen gebruiken als appelstroop, ahornsiroop, etc. Maar daar schiet je qua calorieën niet veel mee op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch bedankt @bamibal, aan ahornsiroop had ik niet gedacht, is gezonder dan 'normale' stroop van suiker.

Weet jij toevallig waar deze "ahornsiroop" verkocht wordt? Bij de normale Jumbo/AH/Dirk of moet ik het zoeken in de biologische hoek?
bamibal
9 jaar geleden
Winkels als De Tuinen verkopen het wel. Soms ook in de supermarkt. Het is in ieder geval niet goedkoop....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!

Het beste antwoord

Ik heb nog geen stroop gezien zonder suiker maar je kunt deze zelf maken
http://www.smulweb.nl/recepten/1393223/Appelstroop-zonder-suiker