Waar koop ik plastic folie om bijvoorbeeld chocolade op uit te laten harden ? Niet de folie waar je iets mee afdekt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou bakpapier gebruiken.

Antwoorden (5)

Ik denk dat je van dat hardere folie bedoelt waarmee je ook buisjes en dergelijke van chocolade kan maken? Want voor alleen het uitharden kan je natuurlijk een stukje plastic afdekfolie gebruiken en dat over een bord of schaal spannen.

Dit 'easy mould folie' verkopen ze bij de betere kookwinkels, taartenwinkels en chocoladewinkels. Of in de webshop in mijn bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik zelf altijd bakpapier, dan een tijdje in de koeling leggen. En Klaar! Ik ben kok, en do dit dus regelmatig..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een siliconen bak-mat is ideaal voor dit werk. Je kunt de mat vóór gebruik koelen, waardoor de chocolade sneller stolt. De mat is voor meerdere toepassingen te gebruiken.

http://www.kookwinkel.nl/webshop/50887-silikomartsilicopat1bakmatrechthoekig595x395cmsiliconenbruin.asp
jc54
9 jaar geleden
Bij Hema, Blokker, Xenos...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik vaak ijsblokjesvormen tijdens de laatste minuten van het stollen. Tijdens het temperen gebruik ik een metalen kom, zodat de tijdens het stollen (kristalliseren) beter constant kan worden gehouden op 30-32 graden Celsius. Als je wat roert en harde chocolade schraapsels erbij mengt, stolt het ook een stuk sneller. Vloeistoffen, noten, kruiden of andere toevoegingen moet je zo laat mogelijk toevoegen (als het een dikke massa is geworden), omdat dat het kristallisatieproces beïnvloedt.

Toegevoegd na 52 seconden:
Ijsblokjesvormen en metalen kom heb ik bij de Blokker gehaald.