Zijn eiwitpoeders voor bodybuilders ook geschikt voor afslanken?

Ik wil even in een paar weken wat extra afvallen om daarna weer gezond verder te kunnen. Ben nu 4 kilo afgevallen, maar het gaat maar niet verder omlaag met gewoon gezond eten. Ik probeer het al twee maanden. Dus ik wil even snel verder zien te komen. Ik zit te denken aan eiwitpoeders voor ontbijt en lunch, en dan een gevarieerde avondmaaltijd.

Die afslank-eiwitpoeders zijn zo duur, maar soms kun je wel poeders voor bodybuilders krijgen die veel betaalbaarder zijn. Maar val je daar ook van af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
ben je ook extra geen bewegen, of sporten. Alleen eten veranderen is ook al goed, maar in combinatie met extra sporten heeft het meer effect.
Kimath
13 jaar geleden
'Extra gaan bewegen' moet dat uiteraard zijn, stomme typfout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe het allemaal werkt, weet ik niet. Maar ik weet wel dat op veel eiwitpoeders staat dat ze niet gebruikt kunnen worden bij het helpen met afvallen.

Het beste antwoord

Die kun je heel goed gebruiken bij het afvallen
ik heb ook een sterk wisselende bloedsuikerspiegel en ik ontbijt altijd met een eiwitshake. Door de shakes te gebruiken heb ik twee vliegen in één klap, het is goed voor het bloedsuikerspiegel en je valt er nog van af ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eiwit poeders helpen bij de spieropbouw. Aangezien spieren zwaar zijn zal dit niet helpen om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze gebruiken bij koolhydraat-beperkte diëten, zoals Atkins en South Beach.
Maar ideaal zijn die diëten niet en is afvallen op basis van gezonde voeding (eventueel met begeleiding) veel beter.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was inderdaad die eerste 4 kilo afgevallen met een koolhydraatbeperkt dieet (Grip op Koolhydraten). Helaas stagneert het nu dus. Al wekenlang. Misschien wel een goed idee om het te combineren. Voel me verder wel heel goed bij dat dieet, want met mijn hypoglycaemie (sterk wisselende suikerspiegel) werkt het GoK-eetpatroon heel stabiliserend. En ik heb weinig honger en trek in snacks (lees: grote zakken chips e.d.).