Hoe bepaalt een supermarkt wat er in de aanbieding gaat?

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus waarom gaan bijvoorbeeld de ene week de peren in de aanbieding?

Gewoon willekeurig gekozen of ....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (4)

Dat gaat allemaal via het hoofdkantoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een supermarkt goedkoop kan inkopen of als er nog teveel van in het magazijn liggen kan men besluiten om het in de aanbieding te doen

Toegevoegd na 2 minuten:
is afhankelijk van wat ze aangeboden krijgen door de groothandel tegen een scherpe prijs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inkoopbeleid. De spruiten of je gehakt, die deal is al pak weg een jaar daarvoor gemaakt. Bijvoorbeeld de AH zegt tegen hun leverancier ik wil 20 ton gehakt voor week 22 in 2010, wat is je prijs en kun je leveren. Dan is het aan de leverancier, zegt hij ja en de prijs is goed komt er een contract. En AH begint zijn marketingcampagne om het af te zetten. En jij hebt in week 22 een prachtige aanbieding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Grotendeels is het een markt-spelletje van de enorme ketens erachter (Schuitema, Ahold of Unilever, Henkel enz.)
Aanbiedingen zijn meestal trekkertjes/lokkertjes zodat de consument ook verleid wordt om ook andere producten te consumeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het idee, maar niet hoe de aanbieding ontstaat, dar wordt alleen minder op verdient maar nog steeds geld. Niks is gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alle aanbiedingen zijn er op gericht om de consument te verleiden om een ander product te kopen, met die prijzenoorlogen tussen de supermarkten is het om de consument te verleiden bij die winkel te kopen en niet bij een concurrent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt, ik zei ook 'grotendeels'.
Ik werk zelf in een winkel onafhankelijk van de grote ketens, en als we veel van een product afnemen wordt de prijs ook lager. Dan kan het 'in de aanbieding'.