Iets met veel koolhydraten, dat geeft veel energie.
Eet bijvoorbeeld een lekker groot bord pasta de avond van tevoren.
Goed ontbijten, met boterhammen met pindakaas, of een grote kom havermoutpap.
En dan 2 uurtjes van tevoren nog een banaan, daarna niks meer eten, anders krijg je er last van tijdens je wedstrijd.

Toegevoegd na 27 seconden:
En na de wedstrijd neem je dan iets met koolhydraten en eiwitten voor je herstel.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus + Met je eens : koolhydraten. Tennissers eten trouwens wel tijdens de wedstrijd : een banaan, af en toe een hapje.
Ritsuka
10 jaar geleden
ja, als het een lange wedstrijd is kun je tussendoor wat kleine dingetjes nemen.
Ik deed laatst met Mud Masters mee, daar had je rustposten met plakjes banaan en bekertjes water tussendoor.
Volkorenbrood of -pasta of zilvervliesrijst Je maaltijd kan het beste bestaan uit koolhydraten, die de belangrijkste brandstof vormen tijdens intensieve inspanning. Neem bijvoorbeeld brood, rijst, pasta of aardappelen, met daarbij groenten en een stukje vlees. Let trouwens op met witte pasta, witte rijst en witbrood; die verteren snel, waardoor je eerder weer honger hebt. Kies daarom voor volkorenbrood of -pasta of zilvervliesrijst. Mager vlees Kies verder bij voorkeur voor mager vlees. Hoe vetter het vlees, hoe langer het namelijk in de maag blijft. Ook vis is vaak aardig vet. Een ander nadeel van vis is dat je er snel dorst van krijgt. Vochtvoorraad op orde Het is verder van belang dat je vochtvoorraad op orde is. Probeer daarvoor gedurende de hele dag regelmatig te drinken. Pas op met koolzuur, want daar kan je oprispingen van krijgen. Wat je ook beter kan vermijden zijn koolsoorten, bonen en uien, die zorgen voor gasvorming. Normale porties Eet normale porties en probeer te vermijden dat je op de wedstrijddag ineens iets heel anders neemt dan je gewend bent. Hou het simpel. En wil je iets heel anders proberen, test het dan een keer op een trainingsavond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
hoe krijg je van vis dorst?