Er zit 10g vet in 100 ml Honing-Mosterd dressing. Is 10g erg veel vet voor een dressing?

Ik heb hier namelijk totaal geen verstand van, maar ik vind die dressing erg lekker.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee hoor, dat is niet zoveel voor een sladressing. In "gewone" slasaus 25% zit 25 gram vet per 100 ml. 100 ml gebruik je natuurlijk ook niet als een portie. Als je royaal saus neemt gebruik je 20 ml, dus 2 gram vet. Dat is voor een dressing niet veel.

Er zit zelfs 16 gram vet in 110 g honing-mosterddressing van Calvé. Verder zit er in fabrieksdressings meestal net zoveel suiker als vet. Ik maak dressings en vinaigrettes liever zelf. Scheutje goeie olijfolie, citroen- of limoensap of wat goeie azijn, tuinkruiden (liefst vers en fijngehakt), wat goeie mosterd, uitgeperst teentje knoflook en eventueel een drupje goeie honing. Goed mengen voor een lekkerder dressing dan fabrieksproducten die meestal veel te zoet zijn en stijf van de verdikkingsmiddelen staan en daardoor smaakversterkers nodig hebben. O ja, een beetje vet is nodig, ook om nuttige anti-oxidanten als carotenoïden die in plantaardig voedsel voorkomen, beter op te kunnen nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100