Het kan wel, maar is niet lekker en vers meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

aardappels die gekookt zijn worden vaak moes als je ze gaat invriezen.

Toegevoegd na 10 minuten:
vroeger bewaarde mijn moeder de aardappels die over waren tot en met de vrijdag en die bakte ze dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit aardappels invriezen, tenzij ze voorgebakken zijn.

Het wordt een kleffe bende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat alleen goed als je een vriezer hebt die teminste -78 haalt. Dus dat is de moeite niet voor gekookte aardappelen, daar kan je beter een salade voor de volgende dag van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je kunt ze makkelijk invriezen, ze zijn alleen niet meer te eten;-)
Maar puur invriezen kan wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekookte aardappelen zijn niet geschikt om in te vriezen.! Gebakken aardappelen, puree, aardappelcroquetjes, patat frites kunnen wel ingevroren worden nadat ze voorgebakken zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan wel, ik doe dat al jaren en het is geen enkel probleem.
Ik warm ze weer op of kook ze verder in de magnetron even in een schaaltje met een beetje water onderin, afdekken met magnetronfolie en na een paar minuten heb je prima aardappelen, niks mis mee , wat de vorige mensen ook schrijven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de aardappel , kruimige aardappel is lastig, vastkokend is geen enkel probleem. die zijn goed te bakken. Kruimige aardappelen wordt net puree als je ze wilt bakken of opnieuw wil koken, opwarmen.
Gekookte aardappels zijn in te vriezen als je deze wil bakken en dan alleen de vastkokend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, lekker invriezen en later gebruiken voor een stamppotje, want van de structuur blijft niet veel meer over.