Waarom mag je in coffeeshops niet roken? (door het rookverbod)

We gaan toch ook niet verbieden dat je geen bier mag drinken in cafes, waar je uiteindelijk toch voor naar het cafe gaat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ha, die Dunno;

Zelfde verhaal als bij de overige horeca. Sterker nog; het rookverbod geldt als het goed is zelfs in tabakswinkels. En het drinken van alcohol in een café brengt in het algemeen geen directe bedreiging van de gezondheid en werkomstandigheden van het personeel met zich mee, dus die vergelijking gaat mank. Roken in een coffeeshop is ook helemaal niet zo vanzelfsprekend; alcohol schenken bij een slijterij mag toch ook niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

hoezo? in een joint zit toch tabak. en tabak mag niet gerookt worden in de horeca. een pure joint zou wel mogen in een cofeeshop
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In een coffeeshop drink je koffie. Dat er verder zaken gebeuren die door de vingers worden gezien, is een ander verhaal. Daarnaast dacht ik dat de meeste mensen hun waar daar kochten, niet direct consumeerden. Je rookt je sigaren toch ook niet op bij de sigarenboer?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een pure joint mag ook in een gewoon cafe. (als de kroegbaas het toelaat tenminste)
En dat van dat bier komt misschien ook nog wel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet iedereen gaat voor bier naar het café. Maar verder inderdaad door het rookverbod. En zo raar is het toch ook weer niet? ze kunnen toch ook gewoon winkeltjes beginnen waar je het alleen kan kopen, of shops met een rookruimte.. niets aan de hand, ze wisten het al lang genoeg maar ze veranderen zelf niks aan hun toko..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in de shops alhier wordt "gewoon" gerookt hoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in de coffeeshops mag gewoon gerookt worden. er moet alleen een oplossing zijn voor het personeel, zodat zij niet in de rook staan. hier (in eindhoven) is dat vaak opgelost met een glazen wand voor de bar. aan de kant van de bar mag niet gerookt worden, aan de andere kant wel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is geen enkele reden dat er voor koffieshops andere regels zouden moeten gelden. Er zijn zat mogelijkheden waarmee wiet kan worden gebruikt zonder tabak. Ik ben niet erg thuis in dat wereltje maar ik weet wel dat je wiet kunt gebruiken met een bong, een soort waterpijp geloof ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het rookverbod gaat over het verbod op roken van Tabak.
Puur wiet roken valt hier niet onder.

Dus kan je nog wel roken zolang er geen tabak in zit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laten we eerst eens stoppen met die wiet-tenten coffeeshops te noemen, want een coffeeshop is er pas een als je daar een speciaal eigen merk KOFFIE kunt bestellen.