Bestaat er eten dat alle mensen lekker vinden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja. Er bestaat voldoende eten dat alle mensen lekker vinden. Alleen moet daarvoor eerst een voorwaarde gecreëerd worden: De mensen moeten eerst echt honger hebben. In tijden van honger vinden mensen alle mensen zaken als rijst, brood e.d. lekker. Kijk maar eens naar programma's waarin kinderen in ontwikkelingslanden een gratis maaltijd op school krijgen. Ze vallen allemaal op hun sobere schaaltje rijst aan alsof het een feestmaal is! Het 'niet lekker' vinden van eten is namelijk vooral een luxeprobleem. Nu zijn er bepaalde smaken die mensen echt vies kunnen vinden. Dit heeft vooral met uitgesproken smaken als bitter en zuur te maken. De meer neutralere smaken lusten we in principe allemaal. Dus brood, pasta, rijst etc. lusten we allemaal en als we maar voldoende honger hebben vinden we het gegarandeerd ook allemaal lekker!

Mij lijkt moedermelk de beste kans te maken...

Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die geen brood eet.

Appelmoes vooral geliefd bij kinderen,maar ouderen houden er ook van!

Rauwe bonen. Want honger maakt rauwe bonen zoet.

pasta pasta en nog eens pasta denk toch wel dat veel mensen ongezond eten het lekkerste vind vanwege werk en geen tyd om te koken ik ken zelfs friet verslaafden die da bekans elken dag in de week eten hehe

als je maar hongerig genoeg bent. dan vinden vrijwel alle mensen alle eten lekker.

biefstuk en ijs

nee, want iedereen heeft een eigen smaak!

Vanwege dieverse factoren (veel keus, verschillende voedselbronnen) is de mens langzamerhand het contact tussen voedingswaarde en smaakverloren. Lekker vinden kun je op meerdere zaken betrekken. Mondgevoel, vochtgehalte en smaakcombinatiesen prsoonlijke smaak kunnen hier allemaal invloed op hebben. Persoonlijke smaak is iets wat je voor het grootste gedeelte van huis mee krijgt. Mede omdat mensen bij smaak uitgaan van allerlei voor hen herkenbare en al dan niet lekkere uiterlijke kenmerken denk ik niet dat je snel iets zult vinden wat iedereen echt lekker vind. Zelfs gedurende ons leven veranderd smaak beleving. Naarmate we ouder worden en minder gaan zien horen en ook proeven zullen we geneigd zijn voor steeds sterker smakende prodcten te kiezen. Jonge kinderen vinden meestal jonge kaas lekker, wat ouderen kieze dan liever voor een pittig belegen, mijn of nagelkaas. Jonge kinderen vinden over het algemeen zoet lekker. Mensen met een heel sterk reukvermogen zullen combinaties van smaken weten te waarderen.

JA, mits de voorwaarde er is, dat de mensen verekken van de honger. Dan smaakt alles goed! En anders: veel mensen houden van zoet, dus als er maar flink veel suiker in zit, vinden veel mensen het lekker.

Manna . Toegevoegd na 2 minuten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Manna

Er zijn zoveel gerechten en zoveel manieren om het klaar te maken, dat je niet kunt spreken van een bepaald soort eten dat iedereen lekker vindt. Wel kun je zeggen dat iedereen vet, zoet en zout lekker vindt. Maar dan spreken we over smaken en niet over een gerecht of een soort voedsel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100