Kan je zo koffiemelkpoeder eten , en is dat ongezond of niet?

Ik heb koffiemelkpoeder gekocht en ik proefde er is van en dat vond ik best wel lekker ik vraag me alleen af of het wel gezond is om daar verschillende lepels van te eten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet zeker weet of het gezond is, kun je het beter niet eten. Maar mij lijkt het niet ongezond.

Antwoorden (6)

Het zal niet voedzaam zijn dat kan ik je vertellen. Echter als het bij ons word verkocht als voeding voldoet het wel aan een aantal strenge controles. Dit houd in dat het niet per definitie schadelijk zal zijn. Let wel op natuurlijk zoals met alles: overdrijven is altijd schadelijk. Dat poeder is gemaakt voor in de koffie :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet per definitie ongezond, maar meestal wel erg vet. Dus niet te veel van eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je het niet te gek maakt, is het hoogstens nogal vet.

Hou er wel rekening mee dat koffiemelk zeer droog is en vocht aan je lichaam zal onttrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik deed dat vroeger als kind altijd op vakantie, hadden we dat altijd mee.
Het lijkt me niet helemaal gezond, vet en ook suiker! maar af en toe een schepje, lekker toch;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo opeten dat begint te klonteren .
Eerst laten oplossen in een warme vloeistof .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffiemelkpoeder bevat ongeveer 550 Kcal per 100 gram en 3 gram eiwit en 57 gram koolhydraten.
Je zult niet zo snel 100 gram oppeuzelen.

Voor je gezondheid maakt het niet uit of je het ergens doorroert of dat je het zo opeet.