als mijn halfjaarcontract afloopt ,, kan ik dan zomaar stoppen ,, indien ik iets anders op et oog heb?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, je kan gewoon je volgende contract niet ondertekenen.
Ik zal het wel al van tevoren aangeven dat je je contract niet wilt verlengen bij je werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een nieuw contract moet zowel vanuit je baas komen als vanuit jezelf. Maar zolang jij niet akkoord gaat hoef je ook niet uit te werken.
Zelfs als je nog een contract hebt kun je stoppen, hier moet je echter wel voor uitwerken. Maar bij een nuluren contract mag je bijvoorbeeld ook per direct stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Zomaar stoppen", als je daarmee bedoelt gewoon wegblijven, is niet verstandig. Je weet nooit of je dat bedrijf nog ooit ergens voor nodig hebt.
Bespreek het dus met je chef, als die er niet zelf over begint, dat je geen verlenging wilt, en vraag of je hem indien nodig mag opgeven als referentie
anneliez