Ja! Vorig jaar hebben ze de naam veranderd omdat ze niet helemaal tevreden waren met de merknaam Euro Shopper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En de nieuwe verpakkingen zijn ook een stuk mooier. Veel sneller geneigd om dr AH basic producten te kopen dan de Euroshopper. Het ziet er niet meer zo goedkoop meer uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus Het goedkope huismerk van de supermarktketen ging vorig jaar verder onder de naam AH Basic. In de loop van het afgelopen jaar moesten alle Euro Shopper-producten pas zijn vervangen.

Andere antwoorden (2)

Ja, inderdaad. Ze hebben de naam onder andere veranderd omdat de naam 'euroshopper' in landen als Tsjechië natuurlijk nergens op sloeg (ze hebben daar kronen i.p.v. euro's).

Met de verandering naar de nieuwe naam zijn sommige prijzen/recepten ook veranderd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een andere belangrijke reden: AH is zo vertrouwd bij de klant, dat ze hun lijn daar ook aan willen koppelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Ah basic is niet hetzelfde als euroshopper. De oude euroshopperproducten hebben niet alleen een nieuwe naam gekregen, ook de kwaliteit is een stukje achteruitgegaan en de prijzen zijn ook veranderd. Kortom ah basic en euroshopper zijn 1 op 1 niet hetzelfde. Overigens is het ook niet logisch om de merknaam zomaar te veranderen, terwijl je inhoudelijk nog steeds inhoudelijk exact dezelde samenstelling van het product verkoopt. Die naamswijziging heeft miljoenen gekost. Dat zal terugverdiend moeten worden. Dat kan alleen door aan kwaliteit in te leveren of de prijzen te verhogen. Uiteraard zal de AH zeggen dat de producten exact hetzelfde zijn, maar dat is slechts marketingstrategie. Sommige mensen zien ook niet het verschil tussen pepsi en coca cola en door sommigen wordt beweerd dat het exact hetzelfde is. Verschil is hiet alleen waar te nemen door de kritisch ingestelde consument
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Gelukkig zitten er onder de AHbasic ook nog kwalitatief goede produkten (soms beter dan AH, wat ook met Euroshopper het geval was).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bron van al deze beweringen???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de bronnenfetisjisten: sommige beweringen zijn zo overduidelijk dat ze geen bronnen nodig hebben.