Mij lijkt dat niet gezond nee.
Ik heb altijd geleerd dat je van rauw vlees eten een lintworm kan krijgen.
Word je wel heeeeeeel erg slank van......

Waar koop je dat vlees dan? Als je gehakt koopt, weet je toch niet wat er in zit?
Tenzij je, [net als mijn moeder vroeger] een mooi stuk vlees koopt bij een heel goede slager en dat dan zelf door de gehakmolen draait.

Tegenwoordig zijn wij niet meer zo resistent tegen allerlei ziekten dan onze voorouders, die veel meer rauw aten.
Maar bovendien wordt ons dagelijks eten behoorlijk "vergiftigd" met allerlei toevoegingen.

Rundvlees en vis is inderdaad schoner dan het vlees van een kip of varken, dit heeft behalve de bacterien nog een andere reden.
Bij de productie [opfok] van slachtvarkens en vleeskuikens wordt over het algemeen meer gebruik gemaakt van medicatie/hormonen e.d.
Ondanks de verplichte "wachttijd" voor de slacht [periode voor de slacht waarin het dier geen middelen meer krijgt] word het aangeraden om je vlees goed te bakken.
Ook kan een varken parasieten dragen die door verhitting onschadelijk worden gemaakt.

Als jij dat echt doet, rauw vlees eten dan zal je meer geinteresseerd zij in een een stukje over een voorvechter en bedenker van het Raw Meat Diet. Zelf volgt hij het dieet al 38 jaar. In dit voedingspatroon worden - naast rauw vlees - voornamelijk rauwe eieren, boter, olijfolie, avocado, zuivel, verse fruitsappen en enkele fruitsoorten gegeten.
http://www.evmi.nl/nieuws/pittig-pikant/7423/'rauw-vlees-eten-is-juist-gezond'.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou het NIET doen! Als je ergens ziek van wordt is het dat wel!

Toegevoegd na 5 minuten:
Tenminste de meeste mensen dan, zover ik weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlees word niet echt in een steriele kamer geslacht en verpakt, het is dus verstandig dit niet rauw te eten omdat er nog een hoop bacteriën in kunnen zitten.

Maar hoe krijg je dat in godsnaam weg? Ben jij dan die ene neanderthaler die nog leeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, sorry!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je vlees opwarmt dood je ook de meeste bacteriën, als je het rauw eet zitten die bacteriën er nog in, niet al deze bacteriën zijn schadelijk natuurlijk maar je hebt wel een verhoogde kans om er ziek van te worden.
Zolang het maar niet die dode alien is waar je eerder een vraag over had! Pas wel op: rauw vlees is en wordt een bron van bacteriën. Je kan er goed beroerd van worden.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is hardstikke gezond, tenminste als je een hond of een eskimo bent.
Enkele ziektes die je op kunt lopen.
Salmonella, paratyfus, wormen, ik weet zeker dat je maar een grapje maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je maar die karbonade maar eet die in het zuur zit .
Die kon je nog een tijdje terug nog kopen in een oud cafè die zaten dan in een grote fles omdat die lang houdbaar bleven . En die moest je rauw en koud opeten .

Toegevoegd na 1 minuut:
En die gehaklbal weet ik niet of je die ook in het zuur kunt krijgen . en eten .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rauwe zaken eten is daarom niet ongezond, het kan en zal vaak nog bacterie bevatten. Het koken van ons voedsel is al van oudsher een manier om eten ziekte vrij te maken. In deze tijd zijn de controles zo hoog dat de 'echte' ziektes geweerd kunnen worden. De grootste oorzaak voor een lintworm bijvoorbeeld is rauw voedsel. Die eitjes gaan niet direct dood. Zo zijn er natuurlijk nog andere zaken maar levensbedreigend is het zeker niet.