Hoe maak ik een mooi bergje rijst op een bord voor de rijsttafel?

Ik wil op ieder bord een mooi rond tuiltje rijst maken. Ik heb dit geprobeerd door rijst in een rond schaaltje te doen en licht aan te drukken en dan op zn kop op het bord, maar dat lukt dus niet; de rijst blijft plakken en de vorm is er uit. Heeft iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Met een ijsschep: je schept daar een bolletje mee, drukt die even aan, en schuift 'm dan op het bord.

In December was het te koop bij AH een soort van klem + een drukpers waar je bijv. rijst of een tartaartje of hamburger in kon doen en mooi op maat op een bord uitstallen met andere spullen. Het stond in het folder/boekje "Kerst Lukt". Was niet duur, misschien nog in de mandjes met laatste kerstspullen voor een leuk prijsje te koop. Informeer eens bij je buurtsuper van AH. In een kookwinkel is het vast ook verkrijgbaar, zoals het Kookpunt in Rotterdam, maar misschien ook wel bij Blokker en de Marskramer en niet te vergeten bij Cook&Co. [ook in Rotterdam]

Het schaaltje een beetje invetten met drupje olie.. Dat laat het beter los.

Eerst een laagje huishoudfolie in het schaaltje doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100