Waaarop is de 2000 Kcal gebaseerd?

Als je een gewone dag hebt, dus niet sport, mag je dan 2000 Kcal? Of is het gebaseerd op een bepaalde beweging die je per dag zou moeten hebben? Het lijkt mij dat je op dagen dat je sport ook meer mag eten aangezien je meer verbrand.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
tinus1969
10 jaar geleden
Die 2000 kcal is is gemiddelde. Niets meer, niets minder. Hoeveel je werkelijk verbruikt, hangt af van wat je op die dag zoal doet, en ook wat je eet (koolhydraten zetten meer aan dan vet, waarschijnlijk). Nog afgezien van genetische verschillen tussen mensen.

Het beste antwoord

Het is een gemiddelde. Je precieze behoefte kun je hier uitrekenen: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
De uitleg voor het invullen staat hier: http://oi40.tinypic.com/xdwktt.jpg

Ik verbruik bijvoorbeeld 2200 op een dag dat ik bijna niets doe. Hierbij heb ik dus ingevuld 8 uur slaap en 1/2 uur wandelen (voor naar de wc en keuken etc).

Toegevoegd na 55 seconden:
Op een actievere dag heb ik rond de 2500 nodig. Maar deze bovengenoemde site kan het je wat beter vertellen dan dat standaard 2000 kcal getal.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! :)

Andere antwoorden (1)

2000 Kcal is gebaseerd op het gemiddeld aantal kilocalorieën dat een volwassen vrouw die gemiddeld inspanning levert nodig heeft per dag. Bij veel inspanning is meer energie nodig dus meer Kcal. Voor een gemiddelde man bij gemiddelde inspanning geldt gemiddeld ongeveer 2500 Kcal.