Beschimmelde kaas voorgeschoteld ziekenhuis wat nu?

Ik en mijn kleine broertje van 7 zijn opgenomen in het ziekenhuis wegens een stevige buikgriep, vanmiddag toen we het eten kregen om 12 uur had mijn broertje warm eten en ik had 2 broodjes en 2 plakjes kaas in een verpakking, toen ik mijn broodje kaas at proefde ik een rare soort kaas inplaats van gouda kaas en toen ik keek zat aan de zijkanten en op het midden grote schimmelvlekken toen ik de verpleegster erbij roepte zei ze: ow ik neem het snel even mee en niks zeggen hoor, dus ik pakte het 2 plak kaas om het op te eten en jahoor weer schimmel dus ik weer roepen en toen kreeg ik jam voor op mijn broodje, maar ik vind dit totaal niet kunnen want stel dat ziekere mensen dit krijgen zonder het te zien.... Kan ik ook stappen ondernemen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Voordat je gaat beginnen met zware middelen kan je een klacht indienen bij het ziekenhuis. Deze zijn verplicht om een klachtenregeling te hebben. Deze zullen de klacht, als het goed is, normaal afwikkelen. Mocht je nog niet tevreden zijn, dan kun je jouw klacht indienen bij een andere commissie in het ziekenhuis (Vraag in het ziekenhuis waar). Ben je dan nog niet tevreden? Dan kun je naar de NVWA of de IGZ gaan (alhoewel dat laatste er niet zo snel iets gaat doen, tenzij alles al is geprobeerd).
Nogmaals, probeer het eerst gewoon via het ziekenhuis. Dat is het simpelste en snelste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De meeste ziekenhuizen hebben een ombudsman(ook al is dit niet goed geweten) waar je eventueel een klacht kan neerleggen.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hebben ziekenhuizen een eigen ombudsman????
Elk ziekenhuis heeft ook een procedure voor klachten. Vraag het even bij de receptie, meestal zit daar wel een gastvrouw die de formulieren heeft.
Dat je beschimmelde kaas kreeg voorgeschoteld, dat kan echt niet. Nota bene bij darmklachten!