Ja, dat mag.
Maar dit -wellicht verrassend- antwoord moet ik zeker nader toelichten.

De Europese wetgeving (die de basis is voor de Warenwet) zegt heel erg weinig concreets over hoe personeel werkzaam in de levensmiddelenindustrie zich moet gedragen en aankleden. Om precies te zijn dit letterlijk stukje tekst uit de Verordening 852/2004 is alles wat er hierover gezegd wordt:
"Eenieder die werkzaam is in een ruimte waar producten worden gehanteerd, dient een zeer goede persoonlijke hygiëne in acht te nemen en dient passende, schone en, voorzover dat nodig is, beschermende kleding te dragen."
Dat is het, niet meer en niet minder.
Hoe je dat vertaalt naar normaal Nederlands is dat het personeel dat met voedsel omgaat geen bron van besmetting of verontreiniging mag zijn. Hoe je dat voor elkaar krijgt, is een probleem van het bedrijf en de medewerker zelf.

In Nederland werken bijna alle Horeca aangelegenheden met een zogenaamd "Hygiënecode", dat is een handboek met duidelijke instructies over hoe om te gaan met voedselbereiding.
In de Hygiënecode voor de Horeca staan de volgende adviezen (let op: advies, geen verbod!) met betrekking tot sieraden en nagels:
"Advies: draag bij voorkeur helemaal geen sieraden." (lees: ook geen kunstnagels die los kunnen laten en in je voedsel terecht komen)
"Advies: kortgeknipte nagels (niet zichtbaar vanuit de handpalm) zijn gemakkelijk te reinigen en voorkomt de ophoping van vuil"

Dus zoals je kunt zien, is het in strikte zin niet verboden om lange nagels, nagellak of zelfs lange kunstnagels te dragen.
Een andere vraag is of dat verstandig is, en het duidelijke antwoord is "nee, natuurlijk niet", want het risico dat er iets fout gaat is te groot, maar het is aan de medewerker en in laatste instantie aan de directie van het bedrijf om het gedrag, kleding, enz. aan de risico's aan te passen, en huisregels in te stellen om aan de basisprincipes van de wet te voldoen.
Even twee voorbeelden: een vrouwelijke bakker die brood moet kneden met z'n blote handen zal bijna 100% zeker haar kunstnagels in het deeg achterlaten, maar voor een serveerster die alleen drankjes brengt op een terras zijn dezelfde kunstnagels geen enkel probleem. Vandaar dat de wet het in het midden laat.