Even een andere zienswijze: stel dat jij elke dag een zak chips eet maar zoveel aan lichaamsbeweging doet (zwaar beroep etc) dat je daarnaast ook gewoon alles kan eten wat je met deze link kan vinden: http://www.voedingscentrum.nl/nl/hoeveel-mag-ik-per-dag-eten-.aspx bijv voor een man van 25:
200 gr Fruit 2 stuks
200 gr Groente 4 opscheplepels
250 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten 5 opscheplepels
245 gr Brood 7 sneetjes
30 gr Kaas 1,5 plak
450 ml Melk(producten)
100-125 gr Vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers
15 gr Bak-, braad- en frituurproducten, olie 1 eetlepels
35 gr Halvarine 5 per sneetje
1500-2000 ml Dranken (inclusief melk)
EN je komt nog steeds niet aan, dan zie ik weinig problemen. De problemen die er zijn zitten in het zout, maar als je verder nergens zout toevoegt en niet kookt met kant en klare pakjes dan denk ik: geen probleem.
Je hebt in zo'n zwaar beroep namelijk extra kcal nodig en natuurlijk is dat gezonder om dat uit extra warm eten en extra brood te halen maar je hebt met het bovenstaande als je gevarieerd en gezond eet (dus geen kant en klare pizza's maar echt gezonde maaltijden met voldoende groente) al voldaan aan je minimale inname van vitaminen en mineralen etc.
Je hebt misschien nog een probleem met de hoeveelheid ongezonde vetten, dus kies dan wel chips met zoveel mogelijk de gezonde vetten (dus het percentage verzadigd vet zo laag mogelijk).