Sinds de vijftiende eeuw. De eerste vermelding van het recept voor vermicelli was in het boek "De arte Coquinaria per vermicelli e maccaroni siciliani "(= De kunst van het koken van Siciliaanse macaroni en vermicelli) van de beroemde 15e-eeuwse Maestro Martino da Como.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vermicelli en andere pasta's bestaan reeds veel langer.
Deze dingen bestonden al in het verre Oosten lang voordat het door de 15e-eeuwse ontdekkingsreizigers werd meegebracht uit China.
Maar hoe lang juist is niet meer exact te achterhalen.
Amadea
10 jaar geleden
Maar de Chinezen noemden het geen vermicelli, dat is echt een Italiaanse benaming. Dus in het Verre Oosten kende men echt geen vermicelli!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet omdat de chinezen het geen vermicelli noemden dat het er geen was.
Het is niet omdat jij Amanda heet en je buur Jan dat hij geen mens is toch?
Amadea
10 jaar geleden
Mijn buurman heet inderdaad Jan. Maar mijn nicknaam is Amadea.
De vraag gaat over vermicelli en niet over mie.