Eet je Chaumes met of zonder korst?

Zie het altijd in de winkel liggen en op een of andere manier intrigeert het me en ik ga het dus morgen gewoon kopen. Maar eet je het nu met of zonder korst?

Toegevoegd na 23 uur:
Mmmmm, dit is echt lekker!!!

Toegevoegd na 23 uur:
Bedankt allemaal!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet wél even het papiertje (waar 'Chaumes' opstaat) eraf peuteren. Even in de keuken doen, want je moet daarna even je vingers wassen : het is een beetje 'plakkerig'.
Maar daarna is het dan ook écht smullen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Waarschijnlijk al wat te laat, maar het is beter om niet te veel van die korst te eten, er zit een bacterie op die niet zo gezond is voor de darmen. (Één van de weinige kazen met dit geval, net zoals Herve bijvoorbeeld.)

Het beste antwoord

Ik eet het met korst.
En mijn boterham ook.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed opgevoed! hahaha.

Andere antwoorden (4)

Bij Chaumes kun je het korstje gewoon eten.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Er zit zoveel meer smaak aan de korst, dus lekker met!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De korst geeft juist dat extra stukje karakter aan de kaas. Zonde om de korst er af te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat je hoeft te doen is het dunne oranje papiertje er af halen. snijd dan de hoeveelheid stukjes kaas af die je wilt gebruiken ( inclusief korst ! ) daarna weer inpaken in het dunne papiertje.