Waarom zijn in de supermarkt de "magere, vetarme producten juist wat duurder dan de anderen? Er zit toch minder in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het kost extra productie om het vet uit producten te verwijderen/verminderen.
Het is iets speciaals, mensen die minder vet willen eten kopen het product toch wel. Dus kan het net zo goed wat duurder, verkocht wordt het toch wel. Goed voor de inkomsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ook omdat steeds meer mensen willen afvallen en deze producten dus sneller kopen. Ze hebben het er ook voor over om iets meer te betalen dan voor het ongezondere (vetrijker) voedsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is om dezelfde reden waarom volkoren meel duurder is dan bloem, terwijl bloem meer bewerkingen ondergaan heeft dan volkoren meel.
De mensen die volkoren producten en magere producten eten zijn vaak 'bewust' met eten bezig. Zij kiezen bewust voor een gezonde leefstijl en hebben daar ook geld voor over.
En als men voor bepaalde producten geld over heeft dan wordt het er ook voor gevraagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De supermarkt vraagt niet wat het kost plus de winst, dat was 50 jaar geleden zo. Nu is het meer "wat de gek er nog voor wil geven" met een schuin oog naar de concurrentie, want die mag niet minder vragen dan jij. Hierdoor kon er 5 jaar terug ook een supermarktoorlog uitbreken, want er kon nog wel wat van de marge af, hier en daar.

Bewuste producten, eco-spullen, A-merken, het is allemaal duurder omdat we daar bewust voor kiezen. Onbekende huismerken is dan voor mensen die gewoon het goedkoopste willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vet is vaak een relatief goedkope grondstof (zuivel is de uitzondering). Vet vlees is goedkoper dan mager vlees.
Een varken/koe heeft nu eenmaal meer vet vlees dan mager vlees...
Utrecht