Steriliseren, heeft geen zin. Wanneer het kolfapparaat terug wordt blootgesteld aan de lucht is het onmiddelijk terug besmet met wat er in de lucht rondzweeft.
Hetzelfde kan je zeggen van bv de verpakte verbanddoekjes. Op het moment dat je het pakje opendoet wordt het besmet.
Goed reinigen is voldoende. Je moet dan rekening houden met het feit dat reinigen bestaat uit, Thermische (warmte), chemische(reinigingsproducten) en mechanische( hand of machiene was) krachten. Deze drie moeten steeds aanwezig zijn. Dus een kolfapparaat(of iets anders) in water van 95 graden leggen met daarin zeep, is niet voldoende. Omdat er dan resten kunnen achter blijven die na afkoeling beginnen te gisten.
Houd er ook rekening mee dat een kind het nodig heeft om bepaalde besmettingen te ondergaan om zo een sterk afweersysteem op te bouwen, waarmee ik wil zeggen dat te hygienisch te werk gaan niet gezond is.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
"pakje opendoet wordt het besmet"
"te hygienisch te werk gaan niet gezond"
Helemaal eens, Plus

Andere antwoorden (2)

Steriliseren?
Nee, gewoon goed reinigen is voldoende.
Als het goed is staat het eea ook vermeld bij de gebruiksaanwijzing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wij deden altijd gewoon even schoonspoelen onder warme kraan, dus warm vol open, geen koud erbij, +- 60-80 graden schat ik. Elke 2 weken even alles in een soeppan en koken.