Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je hennepzaden (= om te eten) pellen?

Hennepzaad (van de mannelijke plant, zonder THC) is erg gezond omdat het o.a. rijk is aan omega-vetzuren 3-6-9. Gepeld hennepzaad is duur (6 à 7 euro per 250 gram). Ongepeld zaad is veel goedkoper en wordt ook als vogelvoer gebruikt. Maar ik vraag me dus af hoe de zaden kan pellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Gewoon je nagel inzetten en open breken of open bijten ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb mijn twijfels over je gebruik, maar dat is hier niet aan de orde, tenslotte kan ik je toch niet vertellen hoe je ze zou moeten kweken, dit is namelijk niet mijn interesse.

ik heb ooit recepten gezien waar deze in hoorde zie soep, tussen de linzen of de rijst (gek genoeg zijn het thaise recepten, waar het hebben van deze plant streng verboden is)
deze zaden zijn vrij hard en alleen open te krijgen door te breken,
omdat wij ze toen in de keuken nodig hadden legde wij ze op een snij plank en breekte ze open met ze zijkant van een "koksmes" of "batter" dit is een groot vlak oppervlakte. in principe het zelfde als dat je met hele peperkorrels zou doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding