Wat voor soort vlees koop je bij de turk?

Bij de turkse supermarkt kan je vlees kopen.
Nou zag ik gehakt liggen in de vitrine.
Kan iemand mij vertellen of dat rund of varken is?
En is het normaal dat het anders ruikt dan als je het uit de Nederlandse super haalt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
14.8K

Het beste antwoord

In de Turkse winkel bij ons in de buurt wordt kippenvlees (geen plofkip), lamsvlees, rundvlees en schapenvlees verkocht. Inderdaad geen varkensvlees.
In het algemeen zijn de prijzen zeer "aangenaam", en de smaak is prima. Als je er van houdt natuurlijk.
Nederlanders zijn vaak geneigd naar de kleur van het vlees te kijken. Dit is voor een Turkse slager minder belangrijk. Vaak werkt een Nederlandse slager met (toegestane) kleurstoffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij een turkse winkel wordt natuurlijk wel plofkip verkocht. Alle kip zonder beter leven keurmerk is plofkip. De meeste turkse winkels verkopen geen kip met dit keurmerk. Bovendien kan je aan de prijs wel zien dat het plofkip is.

Andere antwoorden (4)

Ik neem aan dat het doorgaans rund is, aangezien de meeste Turken moslims zijn en dus geen varkensvlees eten. Qua geur geen idee eerlijk gezegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan van alles zijn. Het zou bijvoorbeeld ook lamsgehakt kunnen zijn. Dat ruikt inderdaad anders dan rundergehakt. Varkensvlees ligt niet voor de hand.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lamsgehakt kan inderdaad. Ruikt sterker dan rundergehakt, smaakt ook pittiger
de Turkse slagers en Supermarkten verkopen lams en rundergehakt en half om is de helft rund en de andere helft lams gehakt ,varkensvlees zal je er nooit vinden omdat dat een onrein dier is .heb je een grote supermarkt/slager kan je er ook kippengehakt kopen en zelfs geiten vlees ,maar geiten gehakt wordt pas gedraaid als er om gevraagd word of als er veel vraag naar is en dat ruikt anders/sterker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ruiken doe je het niet als het van een halal slager afkomstig is, het ruikt gewoon naar vlees. Een Turkse slager verkoopt alleen halal geslacht vlees, dit geldt voor al het vlees wat je in de winkel vind. Turks gehakt is gemaakt van lamsvlees, of rundvlees. Bij de Turkse slager vind je vlees van kalveren, schapen, geiten en pluimvee. Vaak lekker gekruid en zeker het proberen waard. Al het vlees in een Turkse supermarkt, is afkomstig van de Turkse slager.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het vlees van bijvoorbeeld een lam, ruikt bij de Turkse slager niet anders dan van een Nederlandse slager, tenzij het gekruid is. Dat geldt voor alle soorten vlees dat je koopt bij de Turkse of Nederlandse slager.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus ~ dit is het beste antwoord.
Alleen Turks gehakt kan ook half lams/half rund zijn, kalfsvlees èn rundvlees, schapenvlees èn lamvlees, geitenvlees en kip is mijn ervaring in een Turkse Toko.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt jodokus, ik heb Turkse vrienden en die maken de balletjes van lam of rund. Dus je zou gelijk kunnen hebben met jouw combinatie, ik heb gezocht op een recept van de gebruikte vleessoorten die ik kende.