Weet er iemand een heerlijke maaltijd die te doen is bij iemand dat een abces in zijn mond heeft? Het liefst vloeibaar ofzo...

Hij heeft sinds eergisteren tandpijn, en heeft nu een ongelooflijk grote abces, en kan bijna niet eten, weet er iemand iets heel lekkers dat ik de komende dagen kan klaarmaken, zou me ermee plezieren....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

een medicijn
dat van de mens een zombie maakt
i s geen geneesmiddel

Wortel-gembersoep, omdat dit ook ontstekingsremmend is.
ingrediënten:
1 kleine, gesnipperde ui
15 gram boter
1 middelgrote, in blokjes gesneden (zoete) aardappel
500 gram geschilde en gehakte winterwortels
3 cm verse, geraspte gember
900 ml groentebouillon
50 ml room
verse peterselie of koriander om te garneren
zout en versgemalen zwarte peper

bereiding:
Bereiding:
- Fruit de ui in de boter in een soeppan. Voeg de aardappel, wortel, gember en bouillon toe. Laat dit alles een half uurtje zachtjes koken met de deksel op de pan.
- Pureer de soep en breng deze op smaak met zout en peper. Garneer de soep met wat room en peterselie of koriander.

gember, kurkuma (geelwortel), rozemarijn, kamille, kruidnagel, kaneel en korianderzijn sterk ontstekingsremmend. In gember alléén zijn er 22 stoffen bekend, die ontstekingen afremmen. Daarenboven bevat gember minstens12 stoffen die verouderingsprocessen (oxidatie) tegengaan. Gemberthee is verwarmend en werkt sterk verzachtend bij ontstekingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Las net deze reactie, ik heb je recept meteen opgeschreven!! Heel leerzaam jouw antwoorden!!

Andere antwoorden (7)

Je zou Gazpacho kunnen maken. Dat is koude groentesoep met brood erin. Heel lekker, vooral met warm weer. Een ook heel voedzaam en gezond. Ik zou wel even uitkijken met de tomaten en komkommers uit Spanje. En gooi er ook maar even niet teveel rode peper en knoflook in ;-) Beterschap voor de patïent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een bananenmilkshake is ook altijd lekker en voedzaam bovendien. Per persoon een rijpe banaan in een groot glas melk en een goeie bol vanilleijs. Dit allemaal lekker schuimig mixen. Smakelijk !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een lekker toetje dan toch?
een zelfgemaakte aspergesoep is voedzaam en zacht en niet moeilijk te maken.
Beterschap met de zieke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lekkere pan soep extra lang laten koken totdat alles goed zacht en fijn gekookt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardappelpuree met lekker veel jus en een pak diepvriesspinazie à la crème. Die kan je bijna slurpen zo smeuïg is die. Nog niet smeuïg genoeg? Koffiemelk of room erbij doen.
12 jaar geleden
Hij kan ook gewoon mee eten hoor. Je zet alleen de staafmixer in zijn portie. Of neem zachte groenten zoals doperwtjes, bloemkool, broccoli, worteltjes en neem er puree bij. Als je de zachte groenten fijn prakt bij de puree, ziet het er ook niet zo omsmakelijk uit als alles door elkaar gemixt. Wat ook goed lukt zijn noodles of zachte macaroni met heel fijn gesneden ham, tomatensaus en kaas.
Vis zoals scholfilet of gegrilde zalm is lekker van smaak als je flauw van het zachte eten bent. Dit is ook goed in vlokken te verdelen en goed klaargemaaktkan je het met je tong al fijndrukken tegen je gehemelte. Lekker met puree en worteltjes en veel verse peterselie.
amc
12 jaar geleden
Een heerlijke maaltijdsoep.
Kook bloemkool, broccoli en/of andere groenten en aardappelen in bouillon en ga er met de staafmixer door.