Waar zit meer suiker in een krentenbol of een roomboter croissant?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
ze zijn beide lekker :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hangt ervan af of je graag rozijnen eet of niet...

Antwoorden (1)

Per 100 gram krentenbol zit er 54 gram koolhydraten in waarvan 14 gram suiker.
Per 100 gram croissant zit er 50 gram koolhydraten waarvan 2 gram suiker.

De krentenbol dus maar dat komt vooral door de hoeveel vet in de croissant: 26 gram tov maar 3 bij de krentenbol.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allemaal leuk en aardig die voedingstabellen, maar het ligt toch echt aan de bakker zelf (of jijzelf als je zelf bakt) hoeveel suiker er ergens in zit. Wij maken ook weleens appelmoes zonder suiker, hartstikke gezond en lekker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja en dat heet dus appelmoes zonder suiker. Natuurlijk zijn dit gemiddeldes maar je zult echt geen croissant vinden die meer suiker bevat dan een krentenbol in de winkel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet mee eens, dat heet appelmoes. Appelmoes waar suiker aan is toegevoegd zou eigenlijk 'appelmoes met toegevoegde suiker' moeten heten. Om even on topic te blijven, natuurlijk zul je in de winkel geen krentenbollen vinden waar minder suiker in zit dan croissants, maar vaste waardes hierin bestaan gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zeg dat een krentenbol meer suiker bevat en dat staaf ik met getallen, anders is het ook maar nattevinger werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet echt natte vinger werk maar als je even logisch nadenkt heel normaal.
Het deeg voor beiden is ongeveer hetzelfde bij aanvang.
En voor er nu iemand begint te roepen ik zeg wel degelijk ONGEVEER.
Het grote verschil in suiker zit hem in de krenten/rozijnen die toegevoegd worden. Daar zit namelijk de hoofdmoot van de suiker in.