hoe verlies je meer vet?

dit is puur theorie en ik ga dit ook niet doen omdat dat ook niet gezond is op mijn leeftijd.

hoe verlies je meer vet 1 boterham s ochtends en avondeten savonds?
of 1 boterham s ochtends 1 smiddags en avond eten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dit is voor geen enkele leeftijd gezond. Als ik het goed lees vraag je dus het verschil tussen 2 dingen

nummer 1: 1 boterham als ontbijt, avondeten
nummer 2: 1 boterham als ontbijt, 1 als lunch en avondeten.

Ze zijn beide ongezond, want het is allebei veel te weinig. Je gaat hierdoor ook geen vet verliezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nummer 2 is beter, bij nummer 1 zit veel te veel tijd tussen de maaltijden in.
Maar ook nummer 2 schiet ernstig tekort, ook daar krijgt je lichaam veel te weinig voedingsstoffen binnen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Daar is echt geen zinnig antwoord op te geven op dit moment. Is te ingewikkeld en van vele factoren afhankelijk om lichaam's vet kwijt te raken.
Echt niemand hier kan daar een zinnig antwoord op geven. Om ff een paar noodzakelijke punten op te noemen moet je weten;
Ben je man of vrouw?
Hoe oud ben je?
Gebruik je medicatie?
Hoeveel eet je per dag?
Wat eet je allemaal op een dag?
Op welke tijden?
Beweeg je overdag?
Met welke intensiteit beweeg je?
Wat is je BMR? (nee, niet je BMI)
Hoeveel weeg je?
Wat is je lichaam's-samenstelling? Dus hoeveel % spiermassa/vetmassa je hebt?

Dit zijn maar een paar variabelen die je moet weten om tot beetje zinnig antwoord te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vet verlies je niet.
Gewicht kun je wel verliezen als je meer energie verbruikt dan je inneemt.
Minder eten (niet _te_ weinig, dat is heel ongezond) en meer bewegen dus. Hoe groter het verschil, hoe meer gewicht je verliest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die eerste; 1 boterham s'ochtends en avondeten s'avonds. Anders eet je sowieso 1 boterham meer. Maar door daarbij weinig te eten en veel te bewegen, verlies je meer vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
ehm, met alleen 1 boterham en avondeten krijg je veel te weinig kcal binnen op een dag. Je verliest dus geen vet.
Zo verlies je geen vet ; zo verlies je vooral spiermassa en vocht, en je gooit je metabolisme overhoop zodat je je hele leven met minder calorieën toe kan (moet). Schiet je niks mee op, het werkt alleen negatief.
Vet verbrand je alleen door het te verbruiken ; sporten dus. En doorgaan tot je je reservevoorraad (wet) aanspreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Marleen, ik vind je antwoord niet helemaal correct, al ben ik het met je eens over de gevolgen van zo'n dieet.
Ook zonder beweging, het eerste energievoorraad dat je lichaam aanspreekt als je te weinig eet, is je lichaamsvet (ooit geroken naar de adem van iemand op dieet? Het ruikt naar ketone, kenmerkend voor het verbranden van vetten) Pas als het vet "op" is (of bijna), begin je lichaam eiwitten (spiermassa) te verbranden. Beide processen vragen om heel veel water, en tevens veroorzaakt de verbranding van vet en eiwit veel meer afvalstoffen, dus zal je lichaam extra water nodig hebben, en zullen je lever en nieren extra worden belast.
Maar op de kern van de zaak zijn wij het eens: gewicht verliezen door veel te weinig te eten en ook nog eens uitgebalanceerd, is funest voor je gezondheid. Het is veel beter om minder te eten, maar toch gezond, en dit te combineren met sporten.