Wat moet de minimale temperatuur van koffie uit een automaat zijn?

Dit ivm verschillende temperaturen in verschillende automaten op het werk

Toegevoegd na 4 uur:
Het gaat mij dus om wat de minimumtemperatuur is, niet qua smaak, maar vooral ivm hygiene en veiligheid (bacterien enz).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Dit zou iets van een 85°C moeten zijn:Bewaar de koffie bij een temperatuur van ongeveer 85°C.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"bewaren"??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O ik zie dit in je link: "Voor het zetten van een goede, lekkere kop koffie moet je uitsluitend vers water gebruiken. De temperatuur van het water is afhankelijk van de gebruikte apparatuur, 88-98°C. Als het zetwater kouder is dan 88°C of warmer dan 98°C, neemt het de aromastoffen niet goed op. De koffie zal dan minder smaakvol zijn. " Maar ik wou met mijn vraag eigenlijk weten wat de minimumtemperatuur is, niet qua smaak maar ivm hygiene en veiligheid ivm bacterien enz..!
fremar
10 jaar geleden
Vanaf 50°C beginnen de bactieriën in water af te sterven,dit zal dan ook wel voor koffie gelden.