Hoe kan ik iets beter worden als het al het beste is?

Je hoort wel eens "Het lekkerste snoepje van Nederland", "Het beste onder de zon" etc.

Maar een paar maanden daarna "NU NOG LEKKERDER", dat kan toch niet als iets eerst het lekkerste of het beste is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het referentiekader verruimd wordt, kan het nieuwe beste beter worden t.o.v. het huidige. Dan degradeert het beste tot minder op de nieuwe schaal.

They're f*cking with your mind, boy!

Dat kan ook niet, maar blijkbaar is het een goede reclamezin, want verkopen doet het daarna vaak wel!

Lijkt me logisch... als het nu het beste is, wil dit niet zeggen dat het perfect is. Kijk naar voetbal. AZ wordt kampioen (denk ik) met (stel) 85 punten, dan zijn ze de beste van nederland. Volgend seizoen kunnen ze dan 86 punten of meer halen en dan kun je zeggen dat ze verbeterd zijn tov dit seizoen. Of dat ze nu kampioen worden met 12 punten voorsprong. Als de voorsprong volgend seizoen groter zou zijn, zou je kunnen zeggen dat ze beter zijn geworden. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden, maar hier kwam ik het snelst op. Je moet het verschil onderscheiden tussen het beste en perfect.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100