Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe hou je champignons zo lang mogelijk goed ?

Het valt mij op dat champignons heel snel bruine plekken krijgen en rimpelig worden.
Ik gooi ze vaak al weg voordat de houdbaarheidsdatum verstreken is.
Moeten ze bijvoorbeeld wel in de koelkast ?
En waarom zitten er gaatjes in het deksel ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Champignons kun je een week bewaren als je ze in een vochtige doek of papierenzak in de groentelade van de ijskast legt. In de originele verpakking blijven ze 2-3 dagen goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aha..dat ga ik es proberen. Dit lijkt me wel het beste antwoord tot nu toe

Andere antwoorden (3)

Ook ik heb veel ervaring met het bederven van champignons erg jammer want ik vind ze erg lekker. Echter tegenwoordig heb ik er een stuk minder last van hieronder een aantal tips. Sowieso blijven champignons in mijn ervaring langer goed als ze in de koelkast liggen. Bacteriën kunnen zo minder snel uitbreiden. Ook heb ik een tip voor het kopen van de champignons. Als je champignons koopt zoek dan het bakje uit die zo leeg mogelijk lijkt. Dit lijkt misschien gek maar champignons zetten uit als ze ouder worden. Mijn fout toen ik vroeger champignons kocht was dat ik een zo vol mogelijk bakje zocht omdat ik dacht dat ik dan meer waar voor mijn geld kreeg. Echter als het bakje volg lijkt dan zijn ze juist al wat ouder en dus minder lang goed. Ook als je voornemens bent champignons te kopen wees dan ook van plan om snel iets met champignons te maken. Koop dus het bakje champignons het liefst op de dag zelf dat je het wilt kopen. Als je het bijvoorbeeld een paar dagen er voor koopt dan is het restandje al wat ouder en de volgende keer heb je dus grote kans dat de restandjes niet meer goed zijn. Als de restandjes nog redelijk vers zijn heb je kans da