Dit zit een broodje kebab zonder saus:
550 kcal, eiwit: 25 gram, koolhydraten: 54 gram, vet: 26 gram, alcohol: 0.00 gram.

26 gram vet is aan de hoge kant. Het is ook een caloriebom met 550 Kcal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, er zitten veel koolhydraten in, veel calorieen en weinig voedingsstoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal gelijk platje +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 2 bruine boterhammen zitten even veel koolhydraten. Koolhydraten zijn niet zo heel erg om iets meer van binnen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draadje nog eens nagelopen en geconstateerd dat er geen slechte antwoorden zijn gegeven. Compensatieplus dus.
Valt best mee! Kalfsvlees is erg mager en bevat geen koolhydraten. Bovendien doen ze altijd allerlei groenten in het broodje!
Natuurlijk bevat het brood koolhydraten, maar dat zit ook in je normale boterham.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, er zitten groenten bij, hoewel kalfsvlees weinig gebruikt zal worden voor kebab. Wel een compensatieplus want 4 minnen slaan nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Ik moet je echter tegenspreken... Kebab is oorspronkelijk een kalfsvlees gerecht. Dit wordt vaak gebruikt in goede kebab-zaken. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk!
De vraag is ook te moeilijk om te antwoorden.
Je moet ook rekening houden met wat je nog meer eet.
Stel je eet het broodje als avondmaaltijd. (550 Kcal). Dan valt het best mee. Zeker indien je over de dag onder de 2000 (vrouw) of 2500 (man) blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer juist! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft best een overwogen antwoord. Onterechte minnen dus een compensatieplus van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank dank! :-)
Van een voedingsmiddel is het moeilijk te bepalen of het gezond is of niet, zonder het totale voedingspatroon te kennen. Over het algemeen kun je echter wel stellen dat een overmaat aan witbrood en suikers niet gezond zijn omdat juist de grondstoffen die je nodig hebt om gezond te blijven er zijn uitgefilterd. De eiwitten van het vlees zijn zeker niet slecht en de natuurlijke vetten van het vlees ook niet. Als er geen transvetten zijn gebruikt bij de bereiding hoef je zelfs niet bang te zijn voor een beetje vet. Dat heb je zelfs nodig voor je gezondheid.

Sauzen zijn vaak vergeven van de suikers, die een veel groter probleem zijn voor je gezondheid dan het vet, mits niet kunstmatig gehard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, PremiumBananas. Klopt. Over het algemeen wijzen voedingsdeskundigen sauzen af omdat ze vet zijn, met name dus de witte. Echter vooral in rode sauzen zit heel veel suiker die uiteindelijk slechter is voor je gezondheid. Daarom zou sauzen zelf moeten maken.