Waar vind ik het recept (liefst Nederlands) voor "cheese savory"?

Ik weet dat er in ieder geval kaas, appel en volgens mij ook ui in zit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een savory is een smakelijk, hartig hapje.....er is dus geen vast recept voor. Ik zou eens kijken in recepten met kaas, of je iets tegenkomt wat erop lijkt.

Het beste antwoord

Ik heb hier een recept: http://www.greenchronicle.com/recipes/celery_cheese_savory.htm (maar dat is wel met selderij erbij.)
Vertaling:
Ingredienten.
- 1 top van een selderij
- Melk
- 1/4 kopje geraspte kaas
- 1 geklopt ei
- Broodkruimels
- Zout & peper

Methode.
- Was en rasp de selderij
- Doe de selderij in een pan met wat melk
- Laat dit een tijdje sudderen tot de selderij bijna gekookt is
- Haal van het vuur en laat afkoelen
- Roer de kaas en het ei erdoorheen. Voeg daarna zout & peper toe.
- Doe het in een ovenschaal
- Bedek het geheel met broodkruimels.
- Bak het tot er een bruine top op zit.

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar dit is in elk geval een celery cheese savory.

Als je Cheese Savoury googled krijg je veel meer recepten en savoury heeft dezelfde betekenis als savory, dus ik denk dat het ook hetzelfde is als wat jij bedoelt.
Hier nog een site:
http://www.recipezaar.com/Savoury-Cheese-Traditional-British-Sandwich-Filler-173523

Succes! En hopelijk is dit wat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb het recept net van een site af gehaald, maar weet de bron niet meer.
Het kan zijn dat de vertaling een beetje vreemd is, dat komt omdat hij is vertaald met translate.

Hoe smakelijke kaas te maken:
Dit is echt een hartig brood en boter pudding. Het is eenvoudig, voedzaam en goedkoop. U kunt wijzigen met behulp van het recept volkorenbrood en magere melk en kaas.
Ingrediënten

10 sneetjes brood
Plaats met boter
2 kopjes geraspte kaas
3 eieren
1 pint melk
peper en zout
(zie maatregel conversies voor meer informatie)

Methode

- Vet een oven bewijs schotel.
- Schik beboterde brood in afwisselend lagen met geraspte kaas, kruiden elke laag met zout en peper.
- Klop de eieren en voeg ze toe aan de melk.
- Giet het mengsel over de beboterde brood.
- Laat gedurende 1 uur en zorg ervoor dat het brood alle vloeistof is geabsorbeerd.
- Bak gedurende 45 minuten op 180 graden Celsius (zie temperatuur conversies).
l
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat dit een bestaand gerecht is, want savoury is een engels woord voor; smakelijk, geurig, pittig, hartig. In Amerika schrijven ze "savory",dit betekent uiteraard hetzelfde. Ik denk dat degene waar je dit gegeten hebt er zijn eigen naam aan heeft gegeven.
amc
14 jaar geleden
Cheese savory

Ingrediënten:
4 tablespoons Roquefort cheese 4 eetlepels Roquefort
2 tablespoons butter 2 eetlepels boter
1/2 teaspoon salt 1 / 2 theelepel zout
1/8 teaspoon pepper 1 / 8 theelepel peper
mayonnaise mayonaise
small toasts kleine toastjes
gherkins, thinly sliced augurken, dun gesneden
celery, minced selderij, gehakt
pimiento strips Pimiento strips.

Cream the cheese and butter together. Crème de kaas en boter samen. Add salt and pepper. Voeg zout en peper. Spread on toasted bread. Verspreid op geroosterd brood. Cover with celery mixed with a little mayonnaise. Bedek met selderij vermengd met een beetje mayonaise.

Garnish with sliced gherkins and a cross made of pimento strips. Garneer met gesneden augurken en een kruis gemaakt van Spaanse peper strips.