de moleculen van kalk vallen uit elkaar en dan is het water minder hard
je ziet het wel aan de pan als je water gekookt hebt dan zit er een kalkaanslag tegen de zijkant ter hoogte van waar het water gestaan heeft
daar zit dus het grootste gedeelte van de kalk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kalk zet zich af tegen de wanden van hetgene waarin het gekookt wordt, dat wordt ook wel ketelsteen of kalkaanslag genoemd.