Waarom is groene ketchup nooit een hit geworden in Nederland?

Want groen is toch echt een hele stoere kleur voor ketchup... als je erover nadenkt!?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Kleur moet je soms in de natuurlijke kleur zoeken. Was ketchup vanaf het begin groen geweest dan hadden we het wellicht wel gekocht met zijn allen. Maar de rode kleur hoort zo bij ketchup dat we soms gewoon niet willen veranderen. Dat psychische effect werkt ook op de kleuren van M&M's bijvoorbeeld. Nooit iemand horen roepen dat een kleur lekkerder is dan de anderen? Probeer het anders eens uit. Grote kans dat er minimaal 1 iemand tussen zit die zegt dat die ene kleur M&M's zoeter smaken dan de andere kleuren. Onzin natuurlijk, want ze hebben allemaal hetzelfde suiker laagje. Misschien hebben we gewoon met zijn allen te hard geroepen dat groene ketchup minder lekker is. Op een zeker moment gaan we dat dan allemaal voor waarheid aannemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat het een slecht idee is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook geen stoere kleur.
Te weining promoot denk ik.
En wij Nederlanders zijn nou eenmaal gewend aan die rode kleur en houden niet zo van veranderingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Slechte marketing? Ik heb het nog nooit in de winkel of reclames voor gezien...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ketchup van tomaten is gemaakt, en die zijn rood. Groene ketchup lijkt daarom niet natuurlijk. Groen sinaasappelsap zou ook niemand drinken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wel eens van een cocktail gehoord?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een cocktail is een mix van verschillende dranken. Je verwacht dan ook een rare kleur, dat is niet onnatuurlijk.
In 2004 bracht Heinz groene ketchup op de markt. Er werd vrij weinig reclame voor het product gemaakt, hoewel er veel mond-tot-mond reclame was. De ketchup zou hetzelfde smaken als de gewone, rode variant. De groene ketchup van Heinz is het resultaat van een onderzoek waarbij kinderen mochten kiezen in welke kleur ze hun ketchup het liefst zagen. Ondanks dit voorafgaande onderzoek werd de groene ketchup geen succes en werd het product weer uit de schappen gehaald.
Het product is geflopt door gebrek aan promotie en de onnatuurlijke kleur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommige dingen moeten nu eenmaal een bepaalde smaak of kleur hebben. Dat zit er zo ingebakken bij de mensen, die hebben dan de associatie dat het "klopt" of dat het dan goed is.

Ketchup met de kleur groen "matched" niet met de oorspronkelijke ingredienten, rode tomaten. Dus de mensen zullen onbewust denken dat het toch van mindere kwaliteit is of dat er wel "iets mee zal zijn".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er ook geen grijze cola bestaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Groene cola, daarentegen zou wel vet zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Groen doet me denken aan energie, bah :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wel blauwe cola als ik me goed herinner