Hoe krijg ik het vlees in het hachee lekker zacht?

ik braad ze en vervolgens voeg ik ui en dan later het water en de saus toe. Heel lekker, helaas is het vlees niet lekker mals en zacht.

Weet jij het antwoord?

/2500

Tip van een vegetarier... Mijn man en aangetrouwde kinderen noemen mij kampioen hachee maken. Dat zal ik nimmer kunnen bevestigen, want neem er geen hap van. Het hacheevlees leg ik een dag van tevoren in een prut van: melk, hacheekruiden, (flink) laurier, olijfolie, kruidnagel, wat foelie, beetje nasikruid, mespunt sambal, fijngemaakte ontbijtkoek, zwarte peper, wat azijn en laat het tot pakweg tussen de middag marineren. Dan, in een grote braadslede bakken in ruim gebruinde boter en na ca 15 minuten op een lage pit. Gesneden uien erbij. Uren en uren laten sudderen. Veel roeren (voorkom aanbranden onderlaag, want dat geeft bitterheid) . Het laatste half uur laat ik meestal ook nog zo'n blokje van Stegeman meestoven. (Bindt) Ik serveer het met gekookte aardappelen en wat rode kool uit glas. Volgens mijn eters smelt het op de tong. Ik zal het maar geloven. In elk geval ruikt mijn huis dan heerlijk en worden de luchtwegen meteen eens even lekker schoongestoomd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100