ik heb geen maizena of aardappelzetmeel in huis,hoe kan ik het vocht van stoofpeertjes indikken.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
22.9K

Het beste antwoord

Ik zou het zelf niet binden, maar lekker laten inkoken met wat suiker tot een lekkere stroop. Peertjes eruit en zachtjes laten staan. Kan wel even duren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je port of rode wijn hebt gebruikt is extra suiker overigens niet nodig. Ik zou het zelf liever op laag vuur laten indikken, maar als je haast hebt is hoog vuur ook mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Roer een glad papje van een lepel bloem met een scheutje van het stoofvocht en roer dat op het laatst door de rest van het stoofvocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blaadje Gelatine doet wonderen, moet je natuurlijk wel in huis hebben, verdikken met bloem zorgt ook voor een wittere kleur, dus voor stoofperen minder geschikt.