ik ben 5 kilo afgevallen in 2maanden tijd door te dieeten en 30min te fietsen per dag maar nu val ik niet meer af , hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat je nu op een gewicht zit waar je lichaam zich prettig bij voelt. Je was toch 1,64m en iets van 55 kg? (weet ik nog van toe ik je vraag gisteren zag)
Dat is een prima gewicht voor jou, BMI van 20.

Je valt niet meer af omdat je nu precies genoeg eet om op dit gewicht te blijven (volgens mij at je zelfs iets te weinig).

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens mij is het ook nergens voor nodig om meer af te vallen hoor.
Wat ik nou zou doen is zorgen dat je iets meer gaat eten, vooral meer eiwitten, en krachttraining aan je sporten toevoegen. Niet elke dag fietsen, maar ook je spieren sterker maken.

Je gewicht blijft hierdoor ongeveer hetzelfde, maar je vetpercentage gaat omlaag en je lijkt slanker.

Toegevoegd na 4 minuten:
Volgens mij heb je een beetje een verstoord lichaamsbeeld, dat je jezelf nu nog dik vind.
Kijk eens op deze site, hier zie je foto's van vrouwen met hetzelfde lengte en gewicht als jij: http://www.mybodygallery.com/index.html
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik woog 56.5kg , vanmorgen ging ik op de weegschaal staan en woog ik 56,9kg bijna trug 57 ='(
ik snap het niet ik doe nog steeds hetzelfde, smorgens eet ik cornflakes met magere melk, smiddags eet ik 2boterhammen en savonds een normale warme maaltijd met verse groenten en vlees en dan fiets ik een half uur op men hometrainer, ik snoep al 2maand niet meer , ik wil nog afvallen want ik ben niet tevreden aan mijn buik is nog steeds veel vet en het kan toch niet dat ik niet meer kan afvallen? gr
Ritsuka
11 jaar geleden
Bij een vrouw varieert het gewicht altijd iets van 1-2 kilo door o.a. hormonen, dus let daar niet teveel op, een beetje schommeling is normaal. Als hetzelfde doen niet meer werkt, betekend het dat je wat anders moet doen. Sowieso is je ontbijt niet echt gezond. Cornflakes is vooral veel suiker en verder niet veel voedingsstoffen. Ik zou eerder gaan voor volwaardige ontbijtgranen zonder toegevoegde suiker (ik ben zelf fan van de muesli van de Jumbo, grote groene zak van huismerk, ligt onderin het schap, 1 kilo voor 1 euro). Of je neemt een kom havermoutpap, op smaak gebracht met nootjes en/of vers fruit. Ik zou in elk geval een tussendoortje toevoegen, anders zit er zoveel tijd tussen je maaltijden, probeer elke 2-3 uur iets te eten.
Dus als je ontbijt om 8 uur, dan ergens rond 10.30 bijvoorbeeld een stuk fruit en een gekookt eitje. Lunch is goed, ik zou wel proberen om daar wat groente toe te voegen, groente kun je bijna onbeperkt eten. Dan in de middag, rond 15 uur weer een tussendoortje (zie hierboven). Avondeten klinkt prima. Ik zou niet elke dag op de hometrainer gaan. Je gewicht is prima, nu moet je je lichaamssamenstelling aanpassen. Dat doe je het beste door krachttraining toe te voegen.
Heb je de mogelijkheid om naar de sportschool te gaan?
Anders kun je ook prima thuis oefeningen doen.
Elke avond 30 minuten trainen is goed, maar wissel het af. Ga de ene dag benen trainen, dus squats etc. Dan de dag daarna ga je fietsen, dag daarna ga je armen trainen (colaflessen met water of zand als gewichten), dag daarna eens wandelen/hardlopen. Snap je? Hele tijd hetzelfde doen heeft geen effect, je moet je lichaam uitdagen. Dus wissel oefeningen af, doe elke dag iets anders. Kijk ook eens naar intervaltraining op je fiets, 1 minuut heel snel, dan weer 1 minuut rustig, etc. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ritsuka
11 jaar geleden
In het kort:
- niet meer afvallen, je gewicht is goed.
- meer krachttraining en variatie met sporten.
- iets meer eten, meer eiwitten en groente toevoegen.
- trots zijn op jezelf op wat je al hebt bereikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey Cynthia, naar aanleiding van jouw post van gisteren en vandaag maak ik me een beetje zorgen. Zo te zien ben ik ook niet de enige. Het is niet voor elke vrouw mogelijk om zo'n platte buik te hebben als in de (veelal gefotoshopte!!!) reclame. Sterker nog, voor de meeste vrouwen niet.
Je hebt een supergewicht voor jouw lengte. Wat voor kledingmaat draag je eigenlijk? Ik geloof dat het gemiddelde voor vrouwen in Nederland 42 of 44 is. Gemiddeld!!
Zonder jou te kennen of een oordeel te willen vellen lijkt het me, zoals anderen ook al zeiden, belangrijk voor jou om te accepteren dat je er waarschijnlijk gewoon supergoed uit ziet!
Behalve je ontbijt (idd suikers) ziet je eetpatroon er best prima uit, alhoewel ik nog wel tussendoortjes zou inbouwen. (5 eet momenten op een dag schijnt beter te zijn). Hoogstens zou je nog wat buikspieroefeningen kunnen doen.
Succes met alles!!
Ritsuka
11 jaar geleden
Inderdaad een hele goede toevoeging. Een strak buikje zoals je wel eens ziet bij fitnessmodellen of in de bladen is in zeer veel gevallen zeer moeilijk te bereiken.
Een beetje vet op de buik is normaal voor een vrouw. Sommige hebben een iets strakker buikje, maar ik heb eens het eetschema gelezen van een vrouw die een wasbordbuikje had. Dat houd je echt niet vol! Dat was echt een heel strak eetschema + elke dag veel sporten, en ze voelde zich alleen maar de hele tijd moe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, je kunt soms gewoon niet verder afvallen, je kunt niet 'niets' wegen!
En modellen bijvoorbeeld, worden betaald om zo'n strak lijf te hebben. Dat is hun baan, daar zijn zij het grootste deel van de dag mee bezig: sporten, kleine porties uitgebalanceerd eten, spieren wel of niet opbouwen... Zij worden daarin gecoacht en zij krijgen daarvoor (indirect) betaald. Voor gewone stervelingen is dat haast niet haalbaar omdat wij energie nodig hebben en niet 24/7 met onze lijn bezig kúnnen zijn.
Ritsuka
11 jaar geleden
precies mriek!
en ze hebben vaak ook een personal trainer en voedingscoach ingehuurd.